جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مرداد 1393     
برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی ، باید منتظر تحقق درآمدها باشیم

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه درپاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس با توجه به با بازگشایی مدارس وهجوم شهروندان به خصوص دانش آموزان و دانشجویان برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، چه راهکاری را برای کمک به مدیریت شهری پیشنهاد می کنند، گفت: فعالیت های مدیریت شهری در برنامه عمومی کشور تابعی است از تحقق در آمد هایی که صورت می گیرد.به تناسبی که درآمد ها حاصل شود ، به بخش هایی که در بودجه پیش بینی شده است ، اختصاص خواهد یافت.

جلیلی درادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز افزود: نکته مهم این است که در فضای حمل و نقل و عمومی و بهره گیری از ظرفیت های آن ، باید برنامه ریزی به صورتی باشد که به صورت کیفی و بهره ور از آن استفاده شود. شرایط ما در بحث مدیریت شهری به خصوص حوزه حمل ونقل ، علیرغم تلاش های صورت گرفته ، در اکثر شهرهای کشور ، به گونه ای است که همچنان هنگام دریافت خدمت با استاندارد ها فاصله داریم.چنانچه شهرها تفکیک شوند ، در برخی شهرها کیفیت به مقدار زیادی پایین می آید.به طورمثال در هوای گرم دریافتی خدمت دراتوبوسی که سیستم خنک کننده ندارد و شریط نامناسب دیگری از قبیل حرارت بالا، زمان انتظار طولانی وقرار گرفتن در فضای باز، تمامی این شرایط نارضایتی ایجاد می کند که ممکن است دیگر به این فضا اعتماد نکرده و ترجیح دهد از خودروی شخصی خود استفاده کند.

وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از خودرو های شخصی باعث افزایش هزینه های ناشی از آلایندگی ها ، هزینه های ترافیک و افزایش هزینه های شهری خواهد شد. بنابراین باید خدمت ارايه شده به اندازه تقاضا باشد که این امر در حوزه حمل و نقل وجود ندارد.البته شهرداری شهرهای مختلف متفاوت است واین وضعیت در تهران و کلانشهرها مناسب تر است.اگرچه در تهران نیز ظرفیت محدود،تقاضا زیاد و مصرف کننده دچار نگرانی ناشی از مصرف می شود.لذا می بایست به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درپایان درخصوص بودجه اختصاص یافته به این امر خاطر نشان کرد: بودجه عمومی کشور در سال جاری پیش بینی خوبی در این زمینه داشته است که بخشی ازاین بودجه ازمحل فروش مازاد نفت تامین خواهد شد. بهر حال مجلس شورای اسلامی و دولت در بحث پیش بینی اقدامات لازم را انجام داده است ، اما اینکه چقدر شرایط برای تحقق در آمد ها مهیا باشد ، باید منتظربمانیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: