جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مرداد 1393     
وجود مافیای جهانی دارو

فارس: وزیر بهداشت گفت: در دوره جدید علاقه‌مندیم که با خارج از مرزها در حوزه سلامت همکاری بیشتری کنیم این در حالی است که مافیای جهانی دارو قوی است و ورود به بازار جهانی خیلی سخت است.

سید حسن هاشمی در نشست سفرا و روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور با مدیران ارشد وزارت بهداشت گفت: دولت یازدهم شرایط مناسبی را برای برداشتن گام های جدی در عرصه سلامت میسر کرده است و باید زمینه ها را برای به دست آوردن توفیقات بیشتر در آینده فراهم کنیم.

هاشمی گفت: بسیار علاقه مندیم که در دوره جدید با خارج از مرزها در حوزه بهداشت و درمان همکاری کنیم تا توانمندی هایمان را در حوزه رقابت ارتقاء بخشیم.

به گفته وزیر بهداشت در زمینه آموزشی دانشگاه های معتبر می توانند در بخشی از کشورها به خصوص کشورهای همسایه حضور یابند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در قالب کمیسیون ها می توانیم در عرصه بین المللی حضور پررنگی داشته باشیم، گفت: بسیار علاقه مندیم که در دوره جدید با خارج از مرزها در حوزه بهداشت و درمان همکاری کنیم تا توانمندیمان را در حوزه رقابت ارتقاء بخشیم.

به گفته وی مافیای جهانی دارو قوی است و ورود به بازار جهانی به خصوص کشورهای عربی خیلی سخت است. همکاران در بخش خصوصی تلاش زیادی در این زمینه کردند ولی خیلی موفق نبوده اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مورد سرمایه گذاری خارجی باید اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد، افزود: بخش عمده کاری که هم به سفرا و روسای نمایندگی های ایران کمک می کند هم به ما، نقش وزارت بهداشت در تسهیل فعالیت های دیپلماتیک در حوزه سلامت است. وزارت بهداشت فرصت های زیادی می تواند داشته باشد تا نه تنها در  حوزه سلامت ایرانیان موثر عمل کند بلکه در معرفی دانش و توانمندی ها نیز به کشورهای دیگر نقش ایفا کند.

به گفته وی در مورد دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور که مشکلات زیادی دارند، باید حوزه ای را مخصوص این افراد برای پاسخگویی شبانه روزی به مشکلات آنها ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم این گونه نشست ها با هدف استفاده از توانمندی سفرا و روسای نمایندگی های خارج از کشور، گام موثری برای تشویق تولید کنندگان داخلی جهت گسترش صادرات و ارتقاء سلامت مردم باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: