جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مرداد 1393     
60 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش شمالی متروی خط 3 تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،عظیم عراقی  با بیان اینکه بخش شمالی خط 3 مترو از ایستگاه شهید بهشتی تا شهرک قائم به طول 17 کیلومتر با12 ایستگاه هدفگذاری شده که 2 فاز برای آن تعریف شده است، گفت: اکنون در تمام طول این بخش ، 59 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم

به گفته وی راندمان اجرایی بخش شمالی خط3 در ماه گذشته 97 درصد بوده است.

مجری پروژه نیمه شمالی خط 3 مترو با بیان اینکه پس از اتمام موفقيت آميز پروژه نيمه جنوبي خط3 مترو به طول 12كيلومتر در ابتدای سال جاری، با اتمام 17کیلومتر بخش شمالی این خط تا پایان سال، خط3 به طول 37 كيلومتر به عنوان شاهراه حياتي حمل و نقل پايتخت به طور كامل زير بار مسافرگیری می رود، اظهار کرد: گرچه برنامه کاری و بهره برداری کامل از این خط ، برای پایان سال هدفگذاری شده است اما طی برنامه ریزی و هدفگذاری خود شرکت مترو تلاش می کنیم طی چند ماه آینده نیمی از مسیر مورد بهره برداری قرار گیرد .

عراقی با تاکید بر اینکه قول بهره برداری کامل از خط 3 مترو تا پایان سال به شهروندان داده شده است، گفت: ما هدفگذاری کرده ایم که به عنوان سورپرایزی برای شهروندان ایستگاه های شهید بهشتی تا شهید زین الدین را طی چند ماه آینده به شهروندان تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست بخش شمالی خط 3، ایستگاه های شهید بهشتی ، سهروردی ، شهید قدوسی ، صیاد شیرازی ، خواجه عبدالله و شهید زین الدین را شامل می شود که تاکنون 75 درصد در بخش ایستگاه و 95 درصد در بخش تونل پیشرفت داشته است، بیان کرد:در ایستگاه های مذکور خطگذاری بالغ بر 50 درصد پیشرفت داشته و تمامی دسترسی های تونل به جز سه راهی ها احداث شده است

عراقی از ثبت ركورد بالاترين ميزان بتون ريزي اصلي ديواره تونل(لاينينگ) در بخش شمالي خط سه مترو خبر داد و اظهار کرد: در اجرای پروژه بخش شمالی خط 3 مترو، 302 متر طول لاینینگ در هفته گذشته به ثبت رسیده است.

به گفته وی نمودار بتون ريزي اصلي ديواره تونل حفر شده (لاينينگ) بخش شمالي در خرداد ماه جاري به تفكيك هفته بيانگر اين است كه در هفته اول 117 متر، هفته دوم 167 متر، هفته سوم 234 متر و هفته چهارم به 402 متر طول رسيده است كه اين ميزان فعاليت در ساخت مترو كشور به عنوان يك ركورد بي نظير به شمار مي رود.

مجری پروژه نیمه شمالی خط 3 مترو همچنین تصریح کرد: طی 4 هفته گذشته 103هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری ،24 هزار مترمکعب بتون، 4.5 هزار تن آرماتوربندی در این پروژه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فاز دوم پروژه ایستگاه های شهید موسوی ، پل مغان ، نوبنیاد ، اقدسیه ، شهید محلاتی و میدان قائم را شامل می شود، گفت: این فازدر بخش تونل75 درصد و در بخش ایستگاه 30 درصد پیشرفت واقعی در اجرا داشته است.

عراقی تاکید کرد: اكنون در پروژه در حال احداث 17 كيلومتري بخش شمالي خط 3 حدفاصل ايستگاه مترو شهيد بهشتي تا شهرك قائم در شمال شرقي تهران هيچ مشكل تملک براي ايجاد كارگاه، ايستگاه و هواكش ميان تونلي باقي نمانده است به طوریکه در مقايسه با دو ماه گذشته، پيشرفت كار خوب بوده است .

وی با تاکید بر اینکه تمامی ایستگاه ها دارای نام فنی و یک نام منطقه ای هستند،تصریح کرد: نام گذاری نهایی ایستگاه ها با تصویب شورای اسلامی شهر خواهد بود و نام های اعلام شده کنونی بر اساس موقعیت منطقه ای لحاظ شده است .

عراقی ادامه داد: ایستگاه ها به زودی آماده نصب تجهیزات و ریل گذاری خواهند شد. همچنین 30 رمپ دسترسی شامل 60 جبهه کاری به طول 5 هزار و 300 متر در این پروژه تعریف شده است.

به گفته عراقی اکنون21 قالب اجرایی عملیات لاینینگ با 6 قالب 9 متری و 15 قالب 6 متری در مجموعه مستقر و فعال هستند .

وی افزود: 11 دستگاه بچینگ تولید بتون در مجموعه مستقر است که روزانه 2 هزار مترمکعب بتون تولید می شود. ضمن اینکه توانایی ذخیره سازی 4 هزار و 500 تن سیمان در سیلوها نیز وجود دارد.

عراقی با اشاره به اینکه 2 هزار و 200 نیروی انسانی در دو شیفت روز و شب در نیمه شمالی خط 3 مترو مشغول به کار هستند، افزود :800 دستگاه ماشین الات سنگین در این پروژه فعالند

بخش شمالي خط 3 مترو از ايستگاه مترو شهيدبهشتي در محدوده اتوبان صياد شيرازي تا شهرك ازگل در شمال غرب تهران امتداد دارد . حدود 20 كيلومتر از کل خط3 قبلاً در دو فاز مياني و جنوبي به بهره برداري رسيده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: