جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مرداد 1393     
پذیرش دانشجو در رشته تاکسی رانی در سال تحصیلی جدید

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،رشته کاردان حرفه ای تاکسی رانی به دفترچه های پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه شده و دانشکده تاکسی رانی به زودی به طور رسمی گشایش می یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از راه اندازی مرکز علمی کاربردی تاکسی رانی تهران خبر داد و گفت: تاکسی رانانی که به تازگی قصد ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران را دارند باید دوره های آموزش تخصصی را در این مرکز بگذرانند.

به گفته ی مظفر در حال حاضر،  تهران نزدیک به 100 هزار تاکسیران دارد که سالانه با خروج متوسط 2هزار تاکسی ران قدیمی، به همین میزان تاکسی ران جدید وارد  ناوگان می شود.

وی با بیان اینکه ما نخستین مرکزی هستیم که توانستیم پیوند شغل تاکسی رانی با دانشگاه را برقرار کنیم، افزود: در این دوره ها هر کدام از تاکسی رانان بنا به نوع خدماتی که ارائه می دهند اعم از فرودگاهی، خطی، گردشی و ...آموزش های مرتبط با فعالیت خود را می بینند.

به گفته ی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهر تهران اجباری شدن این آموزش ها استانداردهای لازم در این حرفه را ارتقا می دهد و همچنین به مرور زمان منجر به بالارفتن شان و منزلت شاغلان این حرفه می شود.

مظفر از تصویب رشته دانشگاهی کاردان حرفه ای تاکسی رانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و افزود: برای دریافت مدرک کاردان حرفه ای دانشجویان باید 72 واحد درسی را در چهار ترم و یا هفت پودمان بگذرانند.

از جمله دروس مشترک در رشته تاکسیرانی می توان به اخلاق حرفه ای، مبانی حمل و نقل شهری، نقشه خوانی و ارتباط موثر راننده و مسافر اشاره کرد.

مظفر از گشایش رسمی دانشکده تاکسی رانی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بدین ترتیب از مهر سال تحصیلی آینده -93-94 دانشجویان کاردانی تاکسی رانی وارد دانشگاه می شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: