جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مرداد 1393     
عدم انتقال مهرآباد تا 10سال آینده

تسنیم: مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با تاکید بر این که پرواز هواپیماهای آنتونوف ۷۴ فقط در فرودگاه های غیرنظامی متوقف شده از انتقال ۶۵۰ هزار مسافر حج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خبر داد و گفت: فرودگاه مهرآباد تا ۱۰ سال آینده منتقل نمی شود.

محمد علی ایلخانی در نشست خبری اظهار کرد: مسائل مربوط به انتقال فرودگاه مهرآباد در دوران پیش از انقلاب مطرح شد و در سایت یابی فرودگاه امام نیز پیش بینی های لازم درباره آن انجام شد، اما به دلیل پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بودجه برای ساخت فرودگاه امام تامین نشد.

وی با بیان این که فرودگاه امام خمینی به لحاظ زمین های تحت تملک سومین فرودگاه جهان است، تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت این فرودگاه 6 میلیون نفر است. برای جابجایی بخشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد حتما باید فاز دوم فرودگاه امام آماده شود.

وی با بیان این که هم اکنون 330 پرواز مسافری و 12 پرواز نظامی در فرودگاه مهرآباد انجام می شود بیان کرد: پیش بینی می کنیم امسال 14 میلیون نفر در فرودگاه مهرآباد مسافر پذیرش داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از انتقال 650 هزار مسافر در قالب حج  از شهریور امسال به فرودگاه امام خبر داد و گفت: حداقل تا 10 سال آینده فرودگاه مهرآباد را نمی توان منتقل کرد، با تکمیل فاز دو فرودگاه امام خمینی می توانیم 10 میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد را به این فرودگاه منتقل کنیم.

ایلخانی همچنین یادآور شد: با دستور رئیس جمهوری پرواز آنتونوف 140 در کشور ممنوع شد، ضمن آنکه  پرواز  آنتونوف های 74 در فرودگاه های غیر نظامی متوقف شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: