جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مرداد 1393     
رد پای مدیریت جهادی ،در برنامه ها و اقدامات معاونت حمل و نقل

به گزارش  شهرداری نیوز؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص اقدامات تازه معاونت حمل و نقل در زمینه توسعه و به کارگیری خودروهای پاک در فضای خیابان های شهر تهران گفت: با توجه به اینکه موتور سیکلت های برقی سر و صدا و آلودگی بسیار کمتری به نسبت موتور های بنزینی دارند ، اولین اقدام در زمینه به کارگیری خودروهای پاک، ایجاد زمینه برای ورود موتور سیکلت های برقی است . ضمن اینکه این موتورها فاقد امکان برای حرکات اکروباتیک و پرخطرهستند و می توانند وسیله مناسبی برای تردد ایمن در سطح شهر به شمار آیند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: با توجه به همسویی این موضوع با دغدغه های شورای شهر و همچنین با در نظر گرفتن سیاست ها و برنامه های جناب دکتر قالیباف شهردار محترم تهران، برای  سال های آینده  به دنبال جایگزینی تاکسی های بنزینی با هیبریدی هستیم و در همین زمینه مذاکراتی با وزارت کشور و وزارت نفت انجام داده ایم .

وی در ادامه افزود : با توجه به اولویت های حمل و نقلی به جهت رفع آلودگی هوای تهران، اقدامات خوبی در زمینه مدیریت شهری در حال انجام است  و در صورت به کارگیری تاکسی های هیبریدی به جای بنزینی ، آلودگی هوای تهران به یک سوم خواهد رسید .

تشکری هاشمی در خصوص به کارگیری حمل و نقل پاک در ناوگان اتوبوس رانی گفت: از موضوعات بسیار پر اهمیت ، پیوستن  اتوبوس های برقی و هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی است  که جزء اولویت های ما در سال 93 و 94 خواهد بود .

وی در ادامه در خصوص نقش مدیریت جهادی و به کارگیری بخش خصوصی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت : "مدیریت جهادی" یعنی ؛ عقلانیت ، برنامه ریزی و تدبیر درست ، یعنی؛ کار با دلسوزی و از سر آگاهی ... . امیدواریم که در تمام اقدامات معاونت حمل و نقل این ویژگی وجود داشته باشد .

تشکری هاشمی در خصوص نقش مشارکت بخش خصوصی در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: با توجه به اهمیت اصل 44 قانون اساسی در این سال ها ، نقش مشارکت بخش خصوصی بسیار پر اهمیت می نماید . چرا که در بخش هایی مانند حوزه های  مدیریت شهری و حمل و نقل عمومی که تمام کارها از جنس اقدامات غیر حاکمیتی است و مسئولیت  ها در حیطه وظایف حاکمیتی تعریف نشده است ، می تواند بسیار اثر گذار ظاهر شود .

وی در خاتمه  افزود: در حال حاضر در معاونت حمل و نقل ، بخش هایی از جمله جا به جایی مسافر، واردات اتوبوس و موتور ، فعالیت های حوزه ITS  و تجهیزات ترافیکی  از طریق مشارکت بخش خصوصی  و واگذاری کار به بخش خصوصی تامین می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: