جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 مرداد 1393     
توصیه وزیرارتباطات به اپراتور‌ها

فارس: محمود واعظی شب گذشته (25 مرداد) به مناسبت یک سالگی دولت یازدهم در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مهم‌ترین دغدغه‌ خود را برای برطرف کردن نیازهای مخاطبان، گفت: امروزه مردم سراسر دنیا استفاده‌های گوناگونی را از تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات می‌کنند، این خدمات و فناوری باید در اختیار دولت نیز قرار گیرد تا پیشران توسعه باشد.

واعظی ادامه داد: هم‌اکنون زیر ساخت‌ها فراهم شده و در آینده شاهد دولت الکترونیک، آموزش الکترونیک، تجارت الکترونیک و سلامت الکترونیک برای تسهیل زندگی بشر خواهیم بود که باید با تمام محدودیت‌ها به مردم خدمت کرد.

وی گفت: مهم‌ترین دغدغه مشترکان استفاده کننده از اینترنت و خدمات مخابرات، کیفیت و تعرفه مناسب عنوان کرد.

* موضوع شبکه ملی اطلاعات 10 سال عمر دارد

وی تصریح کرد: بنا داریم به سرعت با استفاده از تجهیزات داخلی محدودیت‌ها را برطرف کنیم. شبکه ملی اطلاعات حدود 10 سال است که در کشور مطرح است. قرار بود در دو سال اول برنامه 5 ساله پنجم این شبکه عملیاتی شود که این مهم انجام نشد. هم‌اکنون الزامات و اهداف شبکه ملی اطلاعات در شورای فضای مجازی آن به تصویب رسیده است.

واعظی ادامه داد: تا پایان سال 94 شبکه ملی اطلاعات در بسیاری از شهرهای بزرگ عملیاتی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد در نیمه دوم سال جاری خدمات رسانی این شبکه به مردم آغاز شود.

* برنامه افزایش زیرساخت فیبر نوری کشور از بیش از 55 هزار کیلومتر به 70 هزار کیلومتر

وزیر ارتباطات افزود: حدود 55 هزار کیلومتر فیبر نوری در زیرساخت کشور وجود دارد که طبق برنامه باید به 70 هزار کیلومتر افزایش یابد. همچنین باید روی لایه انتقال نیز کار کنیم تا مردم تمامی احتیاجاتشان را به راحتی و با سرعت در محل کار یا منازل دریافت کنند.

*تشکر وزیر از اپراتورهای موبایل بابت اجرای رومینگ ملی

واعظی درباره رومینگ ملی، گفت: از زمانی که تعداد اپراتورها به 3 رسید وزارت ارتباطات به دنبال اجرای رومینگ ملی بود. از مسئولان اپراتور‌ها بابت همکاری در رومینگ ملی تشکر می‌کنم که این صمیمت و همکاری را نشان دادند.

وزیر ارتباطات افزود: برای اجرایی شدن رومینگ ملی در سراسر کشور، اپراتور‌ها باید پروسه‌هایی را طی کنند. همچنان که دیدیم در هفته اول اجرای این طرح اعترا‌ض‌ها زیاد بود و در هفته دوم اعتراض‌ها کمتر شد.

*توصیه چندباره وزیر به افزایش کیفیت و کاهش قیمت اپراتورها

واعظی درباره اقدامات خود برای کاهش تعرفه، گفت: روی تعرفه حساسیت داریم. به اپراتور‌ها توصیه کردیم که روابط سالم در 2 بخش داشته باشند، اپراتور‌ها باید در راستای ارائه خدمات باکیفیت و پایین آوردن تعرفه تلاش کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: مردم باید براساس آنچه که دریافت می‌کنند حقشان مورد اجحاف قرار نگیرد. اپراتورهای سرمایه گذاری‌های عظیمی را انجام می‌دهند به گونه‌ای که برای آوردن نسل 3 هریک از اپراتور‌ها 3_2 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه اپراتور‌ها بسته‌های مختلفی را نیز به مردم ارائه می‌دهند، گفت: هر فردی براساس اینکه از تلفن همراه خود چه نوع استفاده‌ای می‌کند می‌تواند یکی از این بسته‌ها را انتخاب کند.

*اپراتور باید حتما اتمام بسته را به مشترک اطلاع رسانی کند


واعظی در پاسخ به گلایه برخی مشترکان از نحوه محاسبه قبوض و مصرف شارژ سیم کارت که گفته بودند علیرغم فعال سازی بسته اینترنت اما هزینه‌های چند ده هزار تومانی اینترنت برایشان منظور شده، گفت: سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات نظارتی‌ بر سیستم شارژینگ هر سه اپراتور نظارت کامل دارد. به طور مشخص و دقیق می‌دانیم هر مشترک چقدر صحبت کرده و چقدر قبض برایش صادر شده است.

وزیر ارتباطات توصیه کرد: اما سه روش لازم الاجرا است. نخست اینکه اپراتور باید حتما اتمام بسته را به مشترک اطلاع رسانی کند،زیرا پس از اتمام مهلت و میزان بسته هزینه اینترنت براساس قیمت مصرف آزاد محاسبه می‌شود. دوم؛ مردم اگر می خواهند از خدمتی استفاده کنند کمی در مورد آن تحقیق کنند و سوم؛ شکایات خود را به سامانه 195 وزارتخانه ارتباطات اعلام کنند.

*مخابرات برای PAP ها پدری کند

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود درباره همکاری مخابرات و شرکت‌های اینترنت بخش خصوصی PAP، گفت: با انتصاب مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران و از صحبت‌هایی که شنیده‌ام و برنامه‌هایی که اعلام کرده‌اند، به نظر می‌رسد بنا دارند که با بخش خصوصی تعامل کنند. به این شرکت توصیه کرده‌ایم، برای توسعه از دانش بومی استفاده کند، از شرکت های جوان و دانش‌بنیان حمایت کند و نقش پدری برای شرکت های خصوصی داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: