جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 23 مرداد 1393     
نوشیدنی برای وزوزگوش

ایسنا: پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند که نوشیدن قهوه در حفظ سلامت گوش‌ها موثر است.

متخصصان معتقدند زنانی که بیشتر کافئین مصرف می‌کنند کمتر دچار عارضه وزوز گوش می‌شوند. وزوز گوش عبارت از شنیدن صدایی غیرطبیعی در گوش یا درک آن در مغز در غیاب صدای خارجی است که این صدا معمولا به صورت زنگ شنیده می‌شود.

در این بررسی بیش از 65 هزار زن آمریکایی 30 تا 44 ساله حضور داشتند که در سال 1991 میلادی به این عارضه مبتلا نبودند و مدت 18 سال تحت مطالعه قرار گرفتند. در طول این بررسی نزدیک به 5300 مورد ابتلا به وزوز گوش در میان این زنان گزارش شد.

به گفته پزشکان، آمار نشان داد زنانی که کمتر از 150 میلی‌گرم کافئین در طول روز مصرف کرده بودند، 15 درصد بیش از افرادی که بین 450 تا 599 میلی‌گرم کافئین در روز مصرف کرده بودند به عارضه وزوز گوش مبتلا شدند.

دکتر «گری کورهان»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون گفت: هنوز مشخص نیست به چه دلیل دریافت کافئین می‌تواند خطر وزوز گوش را کاهش دهد.

این پزشک همچنین اظهار داشت: کافئین موجب تحریک سیستم اعصاب مرکزی می‌شود و در مطالعات گذشته تاثیر مستقیم کافئین بر گوش داخلی مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش وب‌ام‌دی، رابطه بین مصرف کافئین و وزوز گوش ارتباط علت – معلولی نبوده و لازم است بررسی‌های بیشتری روی این موضوع انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: