جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مرداد 1393     
به نمایشگاه داران اخطار داده بودیم

به گزارش شهرداری نیوز ،رضا قدیمی گفت: در دو دهه گذشته شهرداری تهران نسبتا به تاسیس سازمان ساماندهی مشاغل اقدام کرد و به مرور زمان این سازمان به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تبدیل شد تا این رشد نامعقول را تبدیل به توسعه مناسب کند. از جمله اهداف ما رونق اقتصادی و کسب و کار در شهر است که این بخشی از اقدامات سلبی ماست .

 

 رضا قدیمی با بیان اینکه شرکت ساماندهی دارای یک طرح جامع است و در این طرح یکی از اهداف اصلی ما جلوگیری از احداث و ایجاد مشاغلی است که ایجاد آلایندگی و مزاحمت برای شهروندان می کند، افزود: از اهداف دیگر ما ساماندهی مشاغلی است که در گذشته فعال بودند زیرا مشاغل به سه دسته مشاغل بزرگ، کارگاه ها و واحدهای تولیدی و همچنین کارخانجات تقسیم می شوند. در شهر تهران یک میلیون مشاغل تولیدی و خدماتی داریم که با 137 اتحادیه طی این 22 سال ، مشاغل آلاینده یا منسوخ شده اند و یا تغییر کاربری یا تغییر رسته شغلی داشته اند .

 

قدیمی درخصوص اینکه کارخانه های آجرپزی و صابون پزی 2کارخانه ای بودند که در مدت 7 سال مهلت گرفته بودند، اما در نهایت در این مدت زمان کاری انجام نداده اند، خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته این موضوعات بدان معنا نیست که کارخانه ها را به خارج از شهر ببرند اما تمهیدات جدیدی ایجاد می کنند. به عنوان مثال در کارخانه سیمان شامل 5 خط تولید بود که در دو تا سه خط آن اصلاحاتی انجام دادیم .در این مدت کارخانه هایی که آلایندگی داشتند منتقل شدند و شهرک های صنفی خدماتی که قریب به چهارهزار واحد فعال داشتند، همچون آبکارها انتقال پیدا کردند. ضمن اینکه واحدهایی که مزاحمت دارند اما آلایندگی ندارند در محل جدید و در فضایی نو با طراحی های تازه فعالیت خواهند داشت که از این 80درصد برخی به خدمات خودرویی باز می گردد زیرا درسالهای اخیر با رشد بی حساب و کتاب خودروها روبرو بوده ایم .

 

به نمایشگاه داران اخطار داده بودیم

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه در سالهای اخیر با رشد تعداد خودروها سایر بخش ها همچون تعمیرات و خدمات خودرو هم در سطح شهر رشد پیداکرده اند، یادآور شد: در طول یک سال اخیر جلسات زیادی با نمایشگاه های خودرو داشتیم زیرا این نمایشگاه داران با پارک خودرو در پیاده روها شهروندان را مجبور می کنند تا از خیابان عبور و مرور کنند که در برخی موارد نیز عابران با کیف قاپان مواجه می شوند و یا تصادف می کنند. بنابراین ما از آنها خواستیم اگر فعالیتی دارند داخل واحد صنفی باید انجام دهند. به همین منظور از 48ساعت قبل از انجام عملیات بنر طرح ساماندهی و 24 ساعت قبل نیز تراکت بین این افراد توزیع می شود. درواقع در این طرح در مناطق بالای شهر و مناطق مرکزی به تمامی نمایشگاه داران اخطار داده ایم .

 

وی درخصوص توسعه مراکز خرید و فروش خودرو که در سالهای اخیر به 5 مرکز رسیده است، خاطرنشان کرد: به همین منظور 40 هزار متر فضا به این افراد دادیم تا از شنبه تا پنجشنبه دراین مراکز فعالیت داشته باشند . همچنین 95 درصد مشاغل آلاینده از داخل شهر خارج شدند و 80 درصد مشاغل مزاحم با 15 رسته ساماندهی شده اند. در این مورد نیز مطالعات تطبیقی از چند کلان شهر را داشته ایم و به افراد تسهیلات می دهیم.

 

قدیمی با بیان اینکه تهران با جمعیت بی شمار خود نیازمند مجتمع های خدماتی در دورن شهر است، اضافه کرد: در این مجتمع ها واحد نجاری، کلیدسازی و... ایجاد می شود. در این مجتمع ها پارکینگ و فضای مناسب تعبیه شده تا تبعات منفی آن به حداقل برسد زیرا می توان واحدهایی که ایجاد سروصدا می کنند را با ایزوله کردن ساماندهی کرد. در این خصوص طرح هایی را در 22 منطقه شهرداری تهران و 123 ناحیه داریم. به طوری که در منطقه12 به صورت پایلوت ایجاد مجتمع های درون شهری در دستور کار قرار دارد.

 

15 سال بود که صنف مواد شیمیایی باید از تهران خارج می شدند

 

وی با بیان اینکه برای هر واحد صنفی خدماتی 6 ماه تا یک سال زمان می گذاریم، افزود: قریب به 15 سال بود که قرار بود صنف فروشندگان مواد شیمیایی از تهران خارج شوند اما توانستیم با برنامه ای مدون و جهادی ظرف یک سال این کار را انجام دهیم.

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه مبارزه و کنترل جانواران مضر شهری معضل همه کلانشهرهای دنیاست، اظهارکرد: فعالیت های ما برای جمع آوری موش و سگ قابل رویت است.

 

قدیمی درخصوص جایگاه های سوخت نیز گفت: ظرفیت مراکز CNG شهرتهران 120 درصد افزایش یافته به طوری که شب ها به 450 دستگاه اتوبوس خدمات دهی می کنند. همچنین خدمات دهی مناسبی را به خودروهای سواری دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی کیوسک های مطبوعات و گل نیز جزو مواردی بوده که در سالهای اخیر از سوی ما پیگیری شده است، تصریح کرد: دکه های مطبوعات نباید سیگار بفروشند و در تمام دنیا این دکه ها از مالیات معاف هستند. به طوری که در تهران این دکه ها تنها 25 ،50 ، 70 و 100 هزار تومان اجازه ماهیانه پرداخت می کنند و این موضوع از تسهیلاتی است که برای آنها ایجاد کرده ایم.

 

قدیمی با اشاره به لزوم ورود سایر ارگان ها و سازمان ها در ساماندهی و جمع آوری برخی از اصناف از داخل شهر، خاطرنشان کرد: برخی می پرسند که چرا در خیابان ایرانمهر تعداد نمایشگاه داران افزاش یافته که در پاسخ باید بگویم، در خیابان ایرانمهر 44 نمایشگاه خودرو وجود دارد.آن هم به دلیل مشکلاتی است که در خیابان 17 شهریور به وجود آمد، بنابراین برخی را به آنجا انتقال دادیم. البته تقریبا 4 ماه پیش به تمام نمایشگاه داران این خیابان نیز اخطار دادیم. در گذشته 350 نفر جواز نمایشگاه داشتند که در حال حاضر این نمایشگاه داران به 1500 نفر رسیده اند که جواز دارند گرچه برخی هنوز جواز ندارند . این درحالی است که در تمامی شهرهای دنیا ماشین فروش ها در حاشیه اتوبان ها هستند. در شهر تهران قدم اول را باید از پیاده روها برداریم .همچنین در این طرح با ناجا همکاری داریم. به طوری که 20 تا 30 مغازه را پلمپ کرده ایم و این در حالی است که درواقع این مغازه ها ماشین فروش هم نبوده اند.

 

موضوع دست فروش ها که از مسائلی است که انتها ندارد

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران در خصوص اینکه بحث مبارزه با موش ها از بهمن ماه سال گذشته به مجموعه ما محول شد، خاطرنشان کرد: تا خرداد ماه امسال نیز در این باره با مشکل مواجه بودیم اما در حال حاضر برخی از خیابان های تهران همچون انقلاب، ولیعصر، کارگر، فلسطین، شادمان، ستارخان ، پیروزی و میدان شوش و برخی معابر جنوبی و مرکزی پایتخت به طور کامل پاکسازی شده اند. درکل ما در 14محور اصلی فعالیت داشته ایم. قابل ذکر است که در خیابان های مورد اشاره استفاده از مواد سمی را به حداقل رسانده ایم. سموم موش استفاده شده بهترین سموم موجود دنیاست و با حداقل استفاده از سموم کارایی به حداکثر رسیده است .

 

وی با بیان اینکه موضوع دست فروش ها که از مسائلی است که انتها ندارد، یادآور شد: به همین منظور نیز روزبازار، هفته بازار، یکشنبه بازار و دوشنبه بازار را دربرخی مناطق ایجاد کرده ایم و از روز اول دست فروش ها را به آنجا منتقل کردیم. در هفته اول 100نفر، هفته دوم 300 نفر و در نهایت ده هزار نفر دست فروش فعالیت کردند اما درنهایت هدف ما کمک به مشاغل خانگی و صنایع دستی بود.

 

قدیمی با تاکید بر اینکه مجوز احداث کیوسک ها را در ده سال اخیر نداشته ایم، افزود: هزارو 204 کیوسک مطبوعات و 150 کیوسک گل داریم.

 

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل ادامه داد: کارخانجات آسفالت عمدتا در حومه شهر هستند. اما در مناطق حریم شهر تهران به واسطه اینکه در سنوات گذشته محافظت نشده اند، مجبور شدیم با آنها برخورد کنیم باید در کارخانه آسفالت فیلتر خاصی نصب شود که این هزینه بر است. اگر این فیلتر نصب شود آلودگی به حداقل می رسد. این در شرایطی است که نمی توان این کارخانه ها را به فاصله دور از شهر برد زیرا در فصول سرد که احتیاج به آسفالت داریم، انتقال آنها منجر به یخ زدگی ممکن است بشود.

 

روغن نباتی قو اولین اخطار خود را سال 73 گرفته بود

 

وی درباره کارخانه روغن نباتی قو که اولین اخطار خود را در 25 فروردین ماه 73 دریافت کرده بود، خاطرنشان کرد: خط تولید این کارخانه در آن زمان متوقف نشد زیرا تولید روغن نباتی در آن سالها بسیار کم بود اما در حال حاضر مشکلی در این باره وجود ندارد. همچنین مساله دوم بحران های کارگری بود زیرا در این کارخانه 140 نفر کارگر وجود داشت اما در حال حاضر تعداد آن به 300 نفر رسیده است. در مدت 4 ،7 و 10 سال اخطار دریافت کردند و بعد از زمان مقرر این کارخانه به بخش خصوصی واگذارشد. پساب آلاینده ها و بوی بد آزاردهنده این کارخانه ما را بر آن داشت تا به دنبال تعطیلی آن باشیم زیرا سلامت ده میلیون تهرانی واجب تر است. در این خصوص فرمانداری تهران کارگروهی را تشکیل داده اما زمان تشکیل این کارگروه حالا نبوده و باید این کارگروه 20 سال پیش تشکیل می شد.

 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت صنعت، تجارت و اتحادیه ها به دنبال خارج کردن اصناف از تهران هستند، افزود: در نظر داریم 300 هکتار زمین به کارخانه ها بدهیم که درحال حاضر ده هزار تولید کننده پوشاک به شهر جدید افتاب و چهاردانگه انتقال پیدا خواهند کرد.

 

وی درباره کشتار سگ که در گذشته وجود داشته است، گفت: از بهمن ماه سال گذشته کشتار سگ نداشتیم بلکه با تفنگ های برد بالا اقدام به بیهوش کردن آنها و درنهایت زنده گیری آنها می کنیم. دومین مورد استفاده از اسلحه جدیدی با برد 100 متر است که از 3 نیمه شب تا 10 صبح با ماده بیهوشی به مدت زمان نیم ساعت زندگی گیری سگ ها را انجام می دهیم. درنهایت با جمع آوری سگ ها، سگ هایی که بیماری لاعلاج دارند را از بین برده و با قی را عقیم کرده و در اختیار مراکزی قرار می دهیم که خواستار سگ نگهبان هستند. گفتنی است که این طرح 20 روز است که آغاز شده است.

 

تعداد لاشه های موش به زودی اعلام می شود

 

قدیمی افزود: به عنوان مثال از تله چسبی در منطقه 18 برای خانه ها و اماکن صنفی می توانیم استفاده کنیم اما از تله مکانیکی و طعمه نمی توانیم استفاده کنیم. در حال حاضر 90هزار تله چسبی تولید شده که 60 هزار لاشه از آنها ایجاد شد اما در 22 نقطه شهر تهران از 10 اسفندماه سال گذشته تا 20 فروردین ماه در طرح استقبال از نوروز ساماندهی جانواران موذی دردستور کار قرار گرفت و قرار است در طرح استقبال از مهر 50 هزار تله چسبی توزیع شود .افرادی که بدین منظور انتخاب شدند لباسهای متحد الشکل دارند. در حقیقت 130 خودرو و500 نفر دراین طرح فعالیت می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: