جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مرداد 1393     
توجه به فضای سبز از مهمترین فعالیت های منطقه یک

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه یک از اتصال ادامه بزرگراه صیاد شیرازی به اتوبان امام علی(ع) و متصل شدن آن به بلوار ارتش خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

مجتبی یزدانی در نشست خبری امروز که در ساختمان شهرداری منطقه یک برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از فعالیت های مهمی که در منطقه یک به عنوان باغشهر تهران انجام می شود توجه به فضای سبز و باغات است.

وی با بیان اینکه دو باغ بزرگ خسروشاهی و امیرسلیمانی در محله جماران تملک و در اختیار شهروندان قرار داده شد افزود: همچنین باغات ملک، وزیری و کامران در محله ازگل تملک و پس از بازپیرایی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

یزدانی اضافه کرد: در محله زعفرانیه باغ آصف تبدیل به بوستان شد و همچنین 14 هکتار در محله نفت به بوستان مهرگان تبدیل شد.

وی از احداث پارک نیلوفر به مساحت 16 هکتار در محله رحمان آباد خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد از فضای فاصله بین درکه تا شهرک محلاتی تبدیل به فضای سبز شده است.

یزدانی تصریح کرد: طبق طرح تفصیلی در پهنه های G111  هفتاد درصد زمین با تفاهم مالک تبدیل به فضای سبز شده است.

وی با بیان اینکه در 2.5 گذشته ، 75 بوستان به بوستانهای منطقه یک اضافه شده گفت:حدود 435 میلیارد تومان در این مدت برای تملک و ساخت پارکها هزینه شده است.

یزدانی خاطر نشان کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز در منطقه ما، 5.54 متر مربع است که چندین برابر حد استاندارد است.

وی از در دستور کار بودن تملک باغات لارک، فرمانفرما، نعمتی، سید رضا و ... خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم به زودی این باغات قدیمی نیز تملک و تحویل شهروندان شود.

یزدانی با اشاره به اینکه بزرگترین مجموعه اسکوآش در منطقه یک و در پارک مهرگان واقع شده است، گفت: هم اکنون 3 زمین چمن در منطقه در دست اجراست که به زودی به 15 زمین چمن منطقه یک اضافه می شود.

شهردار منطقه یک مطالبات مردم را حفظ باغات و تعریض دربند عنوان و تصریح کرد: در اواسط سال 91، هتل قدیمی در دربند تخریب و این امر به تعریض خیابان کمک کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای آخر هفته حدود 1.5میلیون گردشگر به روددره های منطقه یک می آیند، افزود: به همین دلیل ساماندهی رود دره ها در دستور کار شهرداری قرار گرفت و از 7 رود دره تنها ساماندهی 3 روددره باقی مانده که در حال انجام است.

یزدانی اضافه کرد: در 2.5 سال گذشته حدود 65 میلیارد تومان برای ساماندهی رود دره ها هزینه شده است.

وی در ادامه از کاهش بار ترافیکی شمال منطقه خبر داد و گفت: با اتصال 35 متری افتخاری به بزرگراه امام علی ترافیک شمال منطقه کاهش به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

یزدانی همچنین از اتصال ادامه بزرگراه صیاد شیرازی به اتوبان امام علی(ع) و متصل شدن به بلوار ارتش خبر داد و اظهار کرد: کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: یک پارکینگ نیز در محدوده دربند ساخته خواهد شد که به ترافیک محدوده کمک می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بودجه امسال منطقه نسبت به سال گذشته 1.5برابر افزایش یافته که امیدواریم این روند ادامه یابد تا فعالیت های گسترده تری برای شهروندان انجام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: