جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 تير 1395     
حمل كالا و بار براي تهراني‌ها آسان‌تر شد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مديرعامل شركت حمل كالا و بار تهران (پيك بادپا) در نشست رونمايي از اپيليكيشن پيك سبز مشتري گفت: با امكان استفاده از اين اپليكيشن حمل كالا و بار براي پايتخت‌نشينان آسان‌تر مي‌شود.

 

غلامرضا ترابيان با اشاره به پيگيري‌هاي يك سال اخير شركت پيك بادپا براي تهيه و بهره‌برداري از اين نرم افزار قابل نصب روي موبايل‌ها افزود: اين نرم افزار امكان خدمات‌رساني مجموعه پيك بادپا را براي حمل كالا و بار تهراني‌ها به مقاصد مورد نظر بهتر و سريع‌تر مي‌كند.

وي ادامه داد: در گذشته شهروندان مي توانستند ضمن تماس با نمايندگي‌هاي پيك بادپا و يا شماره چهار رقمي 8282 درخواست‌هاي خود را مبني بر در اختيار گرفتن پيك موتوري و يا وانت‌بار براي حمل كالا و بار اعلام كنند. همچنين در اين روش‌هاي سنتي راكب موتور و يا راننده وانت‌بار مجبور بود تا با تحويل گرفتن بار و يا كالا از مبداء و رساندن آن به مقصد دوباره به محل نمايندگي خود بازگردد كه همين مساله باعث افزايش ترافيك و ترددهاي غير ضروري در تهران مي‌شد و از همه مهمتر با توجه به ترافيك پايتخت امكان دريافت سفارشات و كسب درآمد بيشتر براي راننده كمتر بود. به همين دليل براي بالا بردن كارآيي خدمات پيك بادپا از يك سو و از سوي ديگر افزايش درآمد رانندگان فعال در اين بخش و كاهش سفرها در شهر كه باعث آلودگي هوا و ترافيك مي‌شود؛ نرم افزار پيك سبز موتوري را تهيه كنيم.

مديرعامل شركت پيك بادپا با اعلام اينكه مردم از طريق اين نرم افزار مي توانند بدون تماس و تنها با نصب اين نرم افزار و از طريق اينترنت درخوات حمل بار خود را به مقاصد مورد نظراعلام كنند، يادآور شد: حتي شهروندان مي توانند از طريق دستگاه GPS و نقشه اين اپليكيشن بار و كالاي خود را تا رسيدن به مقصد مورد نظر رصد كنند.

وي با بيان اينكه براي افزايش خدمات اينترنتي پيك بادپا شركت الكترونيكي پيك سبز راه اندازي شد، بيان كرد: اعتقاد داريم كه اين نرم افزار براي نخستين بار در كشور و حتي خاورميانه ؛ موثرترين اپليكيشن در حوزه حمل و نقل شهري است. به عبارت ديگر در اهدافي كه براي تهيه اين نرم افزار در نظر گرفتيم به سه عامل اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي توجه وي‍ژه‌اي داشتيم.

ترابيان تاكيد كرد: از نظر اجتماعي شهروندان با اطمينان و آرامش بيشتري مي‌توانند حمل كالا و بارهاي خود را با امكان رصدي كه اين نرم افزار به آنها مي دهد؛ به پيك بادپا بسپارند. همچنين با حذف سفرهاي غير ضروري امكان درآمدزايي بيشتررا براي راكبان پيك فراهم مي‌كند و با توجه به آلايندگي موتور سيكلت‌ها در تهران با حذف هر سفر غير ضروري براي بازگشت راكبان به دفاتر پيك بادپا 40 درصد آلودگي هوا و آلودگي صوتي در تهران كمتر خواهد شد.

در ادامه مهندس طاهريان، مسئول شركت پيك سبز دراره نحوي كاركرد اين اپليكيشن توضيح داد: اين نرم افزار از طريق پيامك، دانلود از تلگرام و يا با مراجعه به آدرس‌هاي www.e8282.ir  ، www.e8282.com و www.peiksabz.ir آن را دریافت و روی تلفن‌های همراه خود بارگزاری کنند.

به گفته وي؛ در آینده نزدیک قابلیت‌های بیشتری به این سیستم افزوده خواهد شد، به ويژه اينكه به زودی امكان پرداخت هزینه‌ها از طریق سیستم بانکی و به صورت الکترونیک در همین نرم افزار محیا خواهد شد.

مسئول شركت الكترونيك پيك سبز با اشاره به مسائل امنیتی این نرم افزار تاكيد كرد: تمام نکات امنیتی در طراحی این نرم افزار رعایت شده و تلاش شده است نفوذناپذیری آن به طور کامل مد نظر قرار گیرد. مشتریان شرکت بادپا باید به این نکته توجه داشته باشند که کلیه نیروهای این شرکت دارای کارت شناسایی ویژه هستند که هنگام مراجعه به مشتریان توسط این کارت‌ها قابل شناسایی هستند.

طاهريان با اشاره به شيوه ثبت سفارش براي حمل كالا و بار از طريق اپليكيشن بيان كرد: در نرم افزار جدید پس از ثبت سفارش توسط مشتری نام راکب به همراه شماره تلفن در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. همچنین نقشه استفاده شده در این سیستم در صورت اتصال تلفن همراه به اینترنت به روزرسانی شده و حجم ترافیک موجود در سطح شهر تهران را نشان می‌دهد. در حال حاضر اجرای این طرح با به کارگیری 100 موتور سیکلت آغاز شده که در صورت افزایش تقاضای مشتریان امکان افزایش موتورسواران نیز وجود دارد.همچنين به زودي امكان حمل بار به وسيله وانت‌بار نيز به اين نرم افزار افزوده خواهد شد.

به گفته وي؛‌در حال حاضر در تهران بیش از 200 هزار موتور سوار کار مشغول فعالیت هستند که با اجرای این سیستم می‌توان آنها را در قالب مشخصی ضمن شناسایی ساماندهی و به کار گرفت. در حال حاضر هیچ یک از این موتورها در قالب شرکت‌های حمل و نقلی مشخص کار نمی‌کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: