جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 بهمن 1392     
حرکت تهران از زندگی ماشینی به زندگی انسانی آغاز شده است

درک متقابل میان مسئولان، مردم و رسانه‏ها هدف «جشنواره ترافیک و رسانه» است

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم تقدیر از جمعی از اساتید علوم ارتباطات که در قالب هیأت داوران، مسئولیت داوری «ششمین جشنواره ترافیک و رسانه» را بر عهده داشتند، گفت: توجه به موضوع ترافیک به عنوان اصلی‏ترین مسأله شهر و شهروندان، مهم‏ترین دست‏آورد برگزاری شش دوره جشنواره ترافیک و رسانه است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این جشنواره طی شش دوره برگزاری موفقیت‏های قابل توجهی را در راستای تحقق بخشی از اهداف از پیش تعریف شده به دست آورده است.

 وی با اشاره به این که غنی‌سازی فرهنگ شهروندی و برنامه‌ریزی‌ کلان در حوزه آموزش‏های شهروندان در حوزه ترافیک را در دستور کار خود قرار داده‏ایم، اظهار کرد: مسائل و مشکلات ترافیکی به شدت نیازمند رویکردهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی است.

 معاون شهردار تهران با بیان این که برای تبدیل تهران به شهری انسان محور انجام اقدامات سخت‏افزاری‏ به تنهایی کافی نیست، تصریح کرد: توسعه رفتارهای مثبت، پرهیز از خشونت، رعایت حقوق دیگران، توجه به بهداشت روانی و سلامت عمومی و احترام به قانون، از جمله موضوعاتی‏اند که در حوزه فرهنگ قرار دارند و بی ‌توجهی به هر یک از آن‏ها می‌تواند آثار زیان‏باری داشته باشد.

وی با تأکید بر این که امروز شاهد نظم و انضباطی قابل قبول‏تر از سال‏های گذشته در زمینه فرهنگ ترافیک در تهران هستیم، گفت: این مهم نشان دهنده ظرفیت بالای شهروندان در حوزه آموزش‏پذیری و اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی در چند سال اخیر است.

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به این که حرکت تهران از زندگی ماشینی به سمت شهر زندگی انسانی آغاز شده، افزود: شهر انسان محور شهری است که در آن زندگی انسانی جایگزین زندگی ماشینی شده و الگوی زندگی، مبتنی بر حفظ محیط زیست بوده و صیانت از اصالت و حرمت شهروندان به یک رفتار نهادینه تبدیل شده باشد.

وی با بیان این که توجه به علوم رفتاری و فعالیت‏های مرتبط با آموزش رفتارهای شهروندی منجر به بهبود مسائل اجتماعی و فرهنگی در شهر می‏شود، اضافه کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‏هایی به منظور انتقال و ترویج آموزه‌های شهروندی همچون پارک‌های آموزش ترافیک، از جدی‌ترین اهداف مدیریت شهری در حوزه ترافیک محسوب می‏شود.

معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر این که همه با هم باید به منظور اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی همفکر، همدل و همگام شویم، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری «هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه» که سال آینده برگزار می‏شود با ایجاد و تقویت درک متقابل میان مسئولان، مردم و رسانه‏ها بتواند گام‏های موثرتری در این خصوص بر دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: