جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 تير 1395     
کاهش تعرفه‌های انتقال تلفن ثابت و سیار

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری از ابلاغ مصوبه‌های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تغییر تعرفه‌های پهنای باند اینترنت بین‌الملل زیرساخت، انتقال لایه ۲ و ۳ در شبکه زیرساخت و غیر زیرساخت و دسترسی ثابت و سیار خبر داد.
میزان: صادق عباسی شاهکوه با اشاره به این موضوع گفت: به موازات اجرای مصوبه 214 کمیسیون مبنی بر ایجاد مراکز تبادل داده (IXP) در درگاه‌های بین‌المللی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت که یکی از گام‌های مهم در پیاده‌سازی الزامات شبکه ملی اطلاعات است، تعرفه‌های انتقال و دسترسی بازنگری شد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از تغییر تعرفه‌ها در این بخش، بهره‌مندی کاربران نهائی از سرعت و کیفیت بهتر به ویژه در دسترسی به ترافیک داخلی بوده است، افزود: با ابلاغ و اجرای مصوبه‌های جلسه 237 کمیسیون، تعرفه دسترسی ثابت بین 16 تا 30 درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای سیار 20 درصد کاهش می‌یابد.

عباسی شاهکوه تصریح کرد: با توجه به ایجاد مراکز تبادل داده  (IXP) با تغییر و ابلاغ تعرفه‌ها، زمینه برای توسعه خدمات و محتوای داخلی بیشتر از قبل فراهم شده و بر اساس چارچوب تعیین شده، تعرفه دسترسی به ترافیک داخلی کاهش بسیار بیشتری خواهد داشت.

وی تعیین جایگاه شرکت زیرساخت در حوزه عمده‌فروشی پهنای باند و واگذاری خرده‌فروشی خدمات به سایر شرکت‌ها، ترغیب به فراهم کردن لایه 2 برای تضمین کیفیت انتها به انتها و تغییر گام‌به‌گام روش حجمی در سرویس ثابت به روش غیر حجمی را از رویکردهای مؤثر در تصویب و ابلاغ مصوبه‌های جلسه 237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: