جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 تير 1395     
ناوگان ریلی کشور فرسوده است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ناوگان ریلی کشور فرسوده و از شرایط مناسبی برخوردار نیست.

پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران در دویست و و هفتاد و پنجمین علنی شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات پور سعید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در حال حاضر با مشکلات زیادی در منطقه 18-17 شهر تهران روبرو هستیم که باید برای رفع آن اقدامات جدی صورت گیرد. 

وی با تأکید بر اینکه امروزه ما نقشه‌های اجرایی برای مطالعات و همچنین توسعه عرصه و حفاظت از این زمین‌ها را در اختیار داریم، افزود: باید برای این نقشه طراحی دقیقی صورت گیرد. 

پشمچی  زاده با بیان اینکه بر اساس طراحی‌های صورت گرفته بیش از 85 درصد از عرصه 27 هکتاری بر روی راه آهن، به فضای سبز اختصاص یافته است، افزود: بخشی از سرانه‌های مورد نیاز منطقه 17-18 باید از این طریق ارتقا پیدا کند در حالی که در طرح‌های پیش بینی شده و کار مطالعاتی که باید برای آن به انجام برسد تنها 38 درصد افزایش سرانه فضای سبز، 54 درصد خدمات فرهنگی و همچنین 67 درصد خدمات ورزشی افزایش پیدا می‌کند. 

معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران با بیان اینکه در خصوص زمین‌های راه آهن قیمت گذاری نهایی انجام شده است، گفت: زمانی که کارشناسان مجموعه راه آهن باید آن را به امضای نهایی می‌رساندند از آن استنکاف کردند به همین دلیل بلافاصله برای حل مشکل جلسه‌ای در دفتر قائم مقام شهردار تهران برگزار شد و نماینده مدیرعامل راه آهن اعلام کرد که این تصمیم باید توسط مدیرعامل گرفته شود. 

وی اضافه کرد: شهرداری تهران اقدامات خود را در خصوص نهایی کردن قیمت زمین با شرکت راه آهن انجام داد و کارشناسان دو طرف هم قیمت را تأیید کردند. 

پشمچی زاده با تأکید بر اینکه ما در تهران عرصه 170 هکتاری داریم که تنها 3 هکتار در 5 سکو خدمات ارائه می‌کنند، یادآور شد: در اروپا بزرگترین ایستگاه راه آهن در داخل شهر تنها 27  هکتار مساحت دارد و همچنین مساحت ایستگاه توکیو با 3 میلیون 500 هزار نفر جمعیت روزانه تنها 9 هکتار مساحت را به خود اختصاص داده است. 

معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران ادامه داد: اگر ایستگاه راه آهن را تنها به عنوان نقطه ارتباط و محل تردد گذر نبینیم و به مثابه مقصد و یک خواب اقتصادی دیدیم موضوع حل می‌شود که رد غیر این صورت هیچ فرقی نمی‌کند که ایستگاه مرکز و یا در حاشیه شهر باشد. 

وی با بیان اینکه ایستگاه راه آهن باید ملاحظه‌ای اجتماعی و اقتصادی داشته باشد و همچنین فرصت توسعه را برای محله اطراف فراهم کند، تصریح کرد: دسترسی‌های آسان به همه مودهای حمل نقل صورت گیرد و بر روی آن ملاحظه فضایی داشته باشیم تا باز آفرینی ایستگاه انجام شود. 

معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران با بیان اینکه امروز خطوط مترو به ضرورت به حاشیه تهران دسترسی پیدا کرده‌اند، گفت: خطوط ریلی ما بر خلاف مدل‌های اروپایی برای تامین برخی از نیازها به حاشیه شهر سرویس‌دهی لازم را انجام می‌دهد در حالی که جانمای ایستگاه‌ها در محل ارتفاع خطوط ریلی با مشکلاتی مواجه ‌اند و شرایط مناسبی ندارند.

پشمچی زاده با تأکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است، افزود: این امکان وجود دارد که توسعه‌ای که از سالهای گذشته از سوی خطوط مترو اضافه شده استفاده کنیم و ایستگاه راه آهن را به خارج از شهر منتقل کنیم که با این امر فضای 170 هکتاری به 120 هکتار خطوط ریلی به نفع شهر برای ارتقای کیفیت زندگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: