جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 تير 1395     
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:
صنعت حمل و نقل به عنوان یکی از صنایع بالادستی نیاز به توسعه و حمایت جدی دارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توسعه حمل و نقل عمومی گفت: به طور کلی ناوگان حمل و نقل کشور در سه بخش زمینی، هوایی و دریایی تعریف می شود، لذا می توان از ناوگان حمل و نقل جهت رشد اقتصاد کشور استفاده نمود.

 

سید کاظم دلخوش در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، اظهار داشت: دولت باید تا حد توان لوایحی را به موضوع توسعه حمل و نقل کشور اختصاص دهد و در کنار آن مجلس نیز حمایت های لازم را از بخش حمل و نقل داشته باشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی در بخش دریا و همچنین راه آهن و در بخش های جاده ای پیشرفت قابل توجهی داشته است و چنانچه از این توان استفاده نماید قطعا به توسعه فراتری دست خواهد یافت.

وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور خاطرنشان کرد: همه مشکلات مربوط به پول و سرمایه نیست، بلکه عدم مدیریت در هر بخشی می تواند مشکل ساز باشد، بنابراین چنانچه مدیریت بخش ها به درستی و با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده باشد می تواند در حل مشکلات موجود کارساز باشد.

دلخوش در ادامه بیان کرد: امیدواریم مباحث مالی، برجام و بحث مطالبات از تحریم ها در کشورهای مختلف به سرانجام برسد تا بتوانیم بخش های مختلف از جمله بخش حمل و نقل کشور را تقویت نماییم.

دلخوش با تأکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در دنیای امروز صنعت حمل و نقل یکی از صنایع بالادستی و بزرگی است که باید به آن توجه بیشتری داشت.

وی در خاتمه با اشاره به عقب ماندگی کشور در بحث حمل و نقل ریلی شهری، گفت: مدیریت در این بخش باید قوی و کارشناسی شده باشد و باید از منابع موجود در کشور به درستی استفاده نمود، لذاضروری است که بخش خصوصی وارد عرصه گردد، چرا که می تواند تأثیر بسزایی در رشد و توسعه آن داشته باشد، ضمن اینکه لازم است تسهیلات مورد نیاز از طریق سیستم بانکی در اختیار این بخش قرار گیرد و مردم نیز در این بخش مشارکت نمایند که دولت بتواند سریع تر در بحث نوسازی و توسعه بخش ها و راه ها اقدام نماید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: