جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مرداد 1393     
هشدار به رانندگان متخلف وسیله حمل و نقل عمومی توسط پیامک صورت خواهد گرفت

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سرعت بالا و اعلام موقعیت تخلف از جمله مواردی است که به رانندگان تذکر داده می‌شود.

سید جعفر تشکر هاشمی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه مدیریت شهری را کاهش سطح تصادفات و افزایش ایمنی در معابر عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از سیستم‌های هوشمند در شبکه حمل و نقل عمومی و امکان رصد و پایش خطوط تخلفات را به کمترین میزان رسانده است.

وی با بیان اینکه با بکارگیری سیستم‌های مدیریت هوشمند در تمامی خطوط مسیر رفت و برگشت اتوبوس‌ها قابل کنترل است افزود: ساعت شروع و پایان کار اتوبوس‌ها ، مسیرهای طی شده، تعداد دفعات توقف و حتی مسافرین جابه‌جا شده با استفاده از این سیستم به صورت هوشمند تجزیه و تحلیل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه افزود: در هیچ دوره‌‌ای به این اندازه قادر به رصد ناوگان حمل و نقل عمومی نبوده‌‌ایم و آن را حاصل یک کار علمی، تخصصی و بهره گیری از اساتید مجرب دانشگاه‌‌ها و مشاورین متخصص در این زمینه است که امروز با استفاده از این سیستم‌های هوشمند حتی می‌توان تعداد ناوگان فرسوده را نیز ذکر کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به رصد تخلفات رانندگان اظهار داشت: در صورت بروز هر گونه تخلف نام منطقه، شماره خط، موقعیت اتوبوس، میزان سرعت و نیز زمان شروع و خاتمه تخلف در سیستم ثبت شده و با راننده برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ارسال پیامک به رانندگان خاطی تصریح کرد: ارسال پیامک هشدار، عامل کاهش 40 درصد تخلفات مربوط به سرعت در یک ماه اخیر بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به فعالیت 6 هزار و پانصد دستگاه اتوبوس در 270 خط مناطق مختلف شهر تهران امروز تمامی تخلفات تحت کنترل بوده و با رانندگانی که سرعت آنان بیش از سرعت اعلام شده ( 50 کیلومتر بر ساعت) باشد برخورد قاطع خواهد شد.

تشکری هاشمی در پایان با بیان اینکه برخورد با سرعت‌های بالا در ناوگان حمل و نقل عمومی تنها منحصر به ارسال پیامک و اعلام تخلف به رانندگان نمی‌شود خاطر نشان کرد: درصورت تداوم این موضوع برخوردهایی نظیر جریمه نقدی، انتقال به پارکینگ و توقف فعالیت راننده خاطی صورت می‌گیرد چرا که بروز هر گونه تخلفات هم برای مدیریت شهری و هم برای شهروندان پرهزینه بوده و شاید اگر سختگیرانه تر عمل کنیم معقولتر باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: