جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 تير 1395     
هشدارهای تکان دهنده درباره آب

مشاور وزیر نیرو گفت: پیش‌بینی‌ها و هشدارهای تکان دهنده‌ای از بروز مشکل کمبود آب در نقاط مختلف دنیا وجود دارد.

مهر: محمد حاج رسولی ها گفت: پیش تر تصور می شد منابع آب نامحدود است اما امروزه حتی کشورهای پیشرفته محدودیت منابع آبی را درک کرده اند. وی با اشاره به اهمیت زیست محیطی آب، آن را کیمیاترین منابع در جهان و اساسی ترین نیاز های فعالیت بشری خواند و افزود: متاسفانه فعالیت های بشری به تنزل کمی و کیفی منابع آب دامن زده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با ذکر پیش بینی های تکان دهنده، وضعیت منابع آب جهان را مخاطره آمیز و سیاره زمین را با مشکل کمبود آب معرفی کرد. وی در ادامه به محدودیت منابع آب تحت تاثیر فعالیت های مخرب و استفاده ناکارآمد منابع آب و در کنار آن افزایش جمعیت و افزایش تقاضای آب، اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل، کمبود منابع آب موجب محدودیت زمین های کشاورزی شده، تولید مواد غذایی در دهه های اخیر به شدت مخاطره آمیز شده و کمبود منابع آب به تهدیدی جدی برای حیات بشر تبدیل شده است.

حاج رسولی ها با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی و کاهش جنگل های باران خیز، کمبود آب را تشدید می کنند، به اثرات جانبی و غیرمستقیم کمبود آب نظیر افزایش فقر و گرسنگی، تخریب اکوسیستم، بیابان زایی، تغییرات آب و هوا و حتی تهدید صلح جهانی اشاره کرد.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: جهان امروز باید با مشارکت جدی دولت ها، مردم و بخش خصوصی به دنبال راه حل فوری و اضطراری برای پاسخگویی به بحران آب باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: