جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 تير 1395     
مقابله با تعرضات محیط زیست جزو خطوط قرمز است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون قضایی دادستان کل کشور: همه طرح های عمرانی و توسعه‌ای و گردشگری باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و مقابله با تعرضات محیط زیست جزو خطوط قرمز ماست.

محمد جواد حشمتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در اجرای برخی طرح ها، ملاحظات زیست محیطی رعایت نمی شود؟ افزود: این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می دهد و باید در اجرای این طرح ها ، به نظرات کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست توجه شود.
وی گفت: در خیلی از طرح هایی که اجرا شده است و یا اجرا می شود سازمان حفاظت محیط زیست، نظر مخالف دارد چراکه ملاحظات زیست محیطی در آن رعایت نشده است.
حشمتی افزود: در گذشته هم به این پیوست های زیست محیطی توجه نشده است و در برخی مکان ها با خسارت های فراوان روبرو بوده ایم.
وی گفت:‌ رسیدگی به اینگونه موضوعات جزو برنامه‌های جدی دادستانی کل کشور است و هم ما و هم دادستان ها و دادسراها می توانند به عنوان مدعی العموم در اینگونه موارد که مسائل حاکمیتی محسوب می شود ورود کنند.
حشمتی افزود: براساس ماده 290 آئین دادسری کیفری به دادستان کل کشور اختیار داده شده است که در این خصوص تذکرات لازم را بدهد و از دستگاه‌ها بخواهد رسیدگی های لازم را لحاظ کند.
وی با اشاره به اینکه دادستان های سراسر کشور در خصوص تخریب، تعدی و تصرف محیط زیست باید حساس باشند گفت: البته در این باره فقط دستگاه قضایی وظیفه ندارد و حساسیت ها و دقت نظرها باید از جانب حاکمیت، مسئولان و مردم هم مدنظر قرار گیرد.
حشمتی افزود: متاسفانه عده‌ای حرص و ولع زیادی برای دست اندازی به منابع طبیعی دارند و نباید اجازه داد که تغییر کاربری در برخی اراضی، محیط زیست کشور را با تهدید مواجه کند.
وی گفت:‌ متاسفانه تغییر بی رویه کاربری اراضی در استان های خوش آب و هوا و شمال کشور وجود دارد و عده‌ای کمر بسته‌اند که این زمین های حاصلخیز را از کاربری اصلی خود خارج کنند و باید در مقابله با این افراد حساس بود.
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت:‌ البته در این بین مقامات مسئول هم وظیفه دارند و هر کسی که در مصدری قرار می گیرد باید از اختیارات، ابزار ، ردیف بودجه و منابعی که دارد استفاده کند و سهل‌انگاری را کنار بگذارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: