جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 تير 1395     
ساخت ماشین عروس متفاوت ! +تصاویر

مهر: در خیابان‌های شهرکرد با خودرو در حال حرکت بودیم که یک خودروی بسیار زیبا با چرخ‌هایی به سبک کالسکه‌های قدیم جلوی یک مغازه نجاری نظرمان را جلب کرد.

این خودرو به سبک بسیار جدیدی ساخته‌شده و همه افرادی که از آن خیابان می‌گذشته می‌ایستادند و نگاهی به این خودرو می‌انداختند.

ساخت خودرو

وارد مغازه شدیم که یک موتورسیکلت بسیار عجیب که بدنه آن از چوب ساخته‌شده بود ما را شگفت‌زده کرد .

مغازه‌دار که یک مرد بسیار جوان بود با خوش‌رویی به ما گفت این موتورسیکلت حرکت می‌کند و این نخستین موتورسیکلت چوبی ایران است.

با این هنرمند و صنعتگر سر گفتگو را باز  کردیم که متوجه شدیدم این هنرمند یک شاعر استو یک مجموعه شعر آماده چاپ دارد.

ساخت خودرو

رضا مبینی دهکردی ۹ سال است درزمینهٔ نجاری فعالیت می‌کند و در کنار تولید وسایل چوبی از قبیل در و پنجره و میز، دو خودرو ساخته است که در مراسم عقد و عروسی کاربرد دارند.

او می‌گوید به مدت دو ماه در یک نجاری به‌صورت کارآموز فعالیت کرده است و پس‌از آن با خرید تعدادی از وسایل نجاری توسط پدرش کسب‌وکار کوچک خود را آغاز کرده است و به‌مرور توانسته دستگاه‌های نجاری را بخرد کسب‌وکار خود را توسعه  بدهد.

درباره خودرو از او می‌پرسیم که چگونه ساخته است و او می‌گوید که این خودرو را طی دو سال با مواد مصرفی دورریز ساخته و موتور آن تک سیلندر ۱۵۰ سی‌سی است  و با سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

ساخت خودرو از مواد دور ریز توسط یک شاعر! +تصاویر

رضا می‌گوید که قدرت این خودرو با افزودن چرخ‌دنده افزایش پیداکرده است. این خودرو بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و برای مراسم عروسی، مجالس جشن و نقاط توریستی کاربرد دارد.

وی ادامه می دهد: بسیاری از مردم شهرکرد از خودرو های من استقبال کرده اند و این خودروها را برای برگزاری مراسم عروسی کرایه می کنند.

وی در خصوص موتورسیکلت می‌گوید که این نخستین موتورسیکلت چوبی ایران است که توانایی حرکت دارد و تمام چوب‌های بکار رفته در آن، چوب‌های دو ریز بوده است.

این هنرمند در ادامه گفت: متأسفانه تاکنون از سوی هیچ ارگانی تحت حمایت قرار نگرفته و هیچ کمک مالی نیز دریافت نکرده است.

ساخت خودرو از مواد دور ریز توسط یک شاعر! +تصاویر

در ادامه گفتگو با این هنرمند متوجه شدیم که این صنعتگر یک شاعر نیز است که یک مجموعه شعر نوشته است که حدود ۲۰۰ صفحه است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: