جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 تير 1395     
اظهارات معاون شهردار تهران درخصوص حادثه شهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران با اشاره به اظهارات غيركارشناسي اخير در خصوص حادثه شهران گفت: اجازه دهيم تيم كارشناسي و قضايي پس از بررسي دقيق جمع بندي علت حادثه را اعلام كنند.

 

پشمچي زاده، با بيان اينكه طي روزهاي گذشته شاهد اظهارات متفاوت و غيركارشناسي درخصوص علت حادثه انفجار لوله گاز در شهران بوديم، گفت: قطعاً بايد ضمن پرهيز از ارايه هرگونه اظهارنظر غيركارشناسي فرصت دهيم تا تيم كارشناسي قوه قضاييه پس از بررسي و جمع بندي نهايي اعلام نظر كنند .

وي تاكيد كرد: همانطور كه دادستان تهران هم اعلام كرد باید تا اعلام نتيجه تيم كارشناسي از اظهارنظرات غيركارشناسي پرهيز كنيم .

معاون شهردار تهران تصريح كرد: شهر تهران به لحاظ فضاي زيرسطحي شرايط پيچيده اي دارد. به طوري که در بسياري از معابر شاهد هستيم كه نشت اب سبب نشست معبر شده است. اما در حادثه شهران فرونشست زمين با انفجار گاز همراه و حادثه ساز شد.

پشمچي زاده با اشاره به اينكه برخی مترو را دليل فرونشست زمين عنوان كرده اند، تاكيد كرد: از آنجايي كه تونل مترو در عمق ٢٥ متري زمين بوده و شرايط حفاري و ساخت مترو نيز بسيار ويژه و تجربه شده است، به طور حتم احداث مترو ارتباطي با فرونشست زمين ندارد اما باز هم ما منتظر نظر کارشناسانیم.
وي تصريح كرد:در حادثه شهران حفره اي در زير زمين به وجود آمده بوده كه به واسطه آب شستگي، لوله هاي گاز نيز دچار آسيب شدند و با نشت گاز، انفجار صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران گفت: به گفته اهالي از چند روز قبل بوي نشت گاز استشمام مي شده است.
پشمچي زاده افزود: فاصله حفاري تا معبر بيش از ٢٥ متر است و بالغ بر يك ماه نيز از حفاري آن گذشته بوده است. در عين حال كه در گزارشات كارگاهي مترو نيز در زمان خاكبرداري گزارشي از ريزش نداشته ايم كه بستري براي نشست زمين فراهم شود.

وي تاکيد كرد: پس از اتمام گزارش كارشناسي و مقصرين حادثه جوابگوي خسارات وارده خواهند بود.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: