جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 تير 1395     
واکنش‌های جهانی به حمله انتحاری در مدینه

کشورهای مختلف جهان به حملات تروریستی روز دوشنبه در عربستان واکنش نشان داده و این اقدامات را محکوم کردند.

فارس: انفجارهای انتحاری روز دوشنبه در مدینه، قطیف و جده عربستان واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و شمار زیادی از کشورها آن‌ها را محکوم کردند.

امارات متحده عربی ضمن محکومیت این حملات، ثبات عربستان را ثبات امارات دانست. «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه این کشور، گفت: «ثبات عربستان، رکن اصلی ثبات امارات و خلیج [فارس] است.»

بحرین، دیگر متحد منطقه‌ای امارات هم در پیامی به ریاض، ضمن تبریک عید فطر به پادشاه عربستان، انفجارهای تروریستی در شهرهای مختلف را محکوم کرد.

دولت اردن هم بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که امان در کنار عربستان می‌ایستد. در این بیانیه انفجارهای تروریستی روز دوشنبه به شدت محکوم شده‌اند.

اتحادیه عرب هم ساعتی بعد از انفجار در نزدیکی مسجد نبوی، اعلام کرد که این گروه انفجارهای عربستان را به شدت محکوم می‌کند.

مفتی مصر هم که در برابر انفجار مرگبار در الکراده عراق که جان بیش از 140 نفر را گرفت سکوت کرده بود، به انفجارهای عربستان واکنش نشان داد و این حملات را «جنایتی پست» و «اقدامی غیرقابل تصور» توصیف کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای که به مناسبت انفجارها در عربستان منتشر کرد، گفت که «باید با تلاش‌های عربستان سعودی در مبارزه با تروریسم همکاری کرد.»

این سازمان همچنین تأکید کرده است که باید ریشه اقتصادی و فکری تروریسم را قطع کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم انفجارهای انتحاری در مناطق مختلف عربستان از جمله عملیات تروریستی در نزدیکی مسجد النبی و نیز منطقه قطیف را محکوم کرد.

«بهرام قاسمی» ضمن ابراز همدری با خانواده‌های قربانیان این حوادث گفت: «همانگونه که بارها از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است، تروریسم در هر شکل آن و در هر نقطه از جهان به شدت محکوم است و باید با جدیت تمام توسط تمامی کشورها با منابع، علل و عوامل آن برخورد قاطع به عمل آید.»

حزب‌الله لبنان نیز دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی در عربستان سعودی را محکوم کرد و مبارزه جدی با تروریسم را خواستار شد.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: «بمبگذاری در نزدیکی مسجد نبوی نشان می‌دهد تروریست‌ها چطور دین و مقدسات مسلمانان را سبک می‌شمارند. جنایات وحشیانه در ترکیه، عراق، بنگلادش، لبنان و دیگر کشورها ثابت میکند  این وبای همه گیر نیازمند درمان جدی و همبستگی سیاسی و مردمی آشکار جهت ریشه کنی این غده بدخیم است.»

«برت مک گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف تحت رهبری این کشور در واکنش به انفجارهای عربستان در توئیتر نوشت: «نیروهای امنیتی عربستان سعودی هم در خط مقدم مقابله با تازیانه تروریسم هستند. به قربانیان حملات گزارش‌ده در مدینه و قطیف تسلیت می‌گویم.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: