جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 تير 1395     
يك پژوهشگر حمل و نقل شهري تأكيد كرد:
عابران پياده زيرگذر را به پل هاي روگذر ترجيح مي دهند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، يك پژوهشگر حمل و نقل شهري با اعلام اين كه بر خلاف توسعه مدرنيستي كه در آن اولويت تردد با خودروها بود و شهرها براي تردد آسان تر و سریع تر خودروها طراحي مي شدند، در توسعه پُست مدرن اولويت تردد با عابران پياده است، گفت: امروز شهرها براي تردد آسان‌ تر و ايمن تر عابران پياده طراحي مي‌ شوند.

دكتر الهام فلاح منشادي افزود: هدف از توسعه بزرگراهي، عبور ساده و سريع خودروهاست و عابران پياده با عبور غير همسطح، اين امكان را براي خودروسواران فراهم مي ‌كنند در صورتي كه در توسعه مبتني بر تردد پياده، دوچرخه و حمل و نقل عمومي، اولويت با تسهيل و تسريع در تردد عابران پياده است.

وي با اشاره به اين كه توسعه بزرگراهي،‌ استفاده از تقاطع ‌هاي غير همسطح را ضروري ساخته و در چنين مواردي، تعيين اولويت بين زيرگذر و روگذر بر اساس معيارهاي مختلفي انجام مي‌ شود، اظهار کرد: نتیجه مطالعه ای تحت عنوان «ارزیابی معايب و مزاياي احداث زيرگذر عابر پياده به جاي پل هاي روگذر در تهران»، زيرگذر عابر پياده، گزينه مناسب تري در مقايسه با پل هاي روگذر براي تردد عابران پياده است.

اين دكتراي شهرسازي در پايان با تأكيد بر اين كه در مواردي كه امكان عبور همسطح عابر پياده وجود دارد، اولويت اصلي با عبور همسطح است، خاطرنشان كرد: زيرگذرها تنها در مواردي مانند بزرگراه‌ها توصيه مي شوند كه امكان عبور همسطح برای عابران پیاده وجود نداشته باشد.

 

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: