جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 تير 1395     
مونوریل قم مسافر ندارد!

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز، معاون شهردار قم با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان در پروژه مونوریل قم هزینه شده است، گفت: این پروژه با تکمیل فاز نخست، مسافری ندارد.

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه پروژه منوریل یکی از پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر دچار حاشیه شده است، اظهار کرد: یکی از اشکالات این پروژه، نبود مطالعات اولیه برای آن بوده که پروژه را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف پروژه مونوریل تصریح کرد: به طور کلی پروژه منوریل پروژه بدی نیست اما موقعیت قرارگیری آن در شهر قم مشکلاتی را ایجاد کرده و در این زمینه باید تدابیر خاصی اندیشیده شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به مسیر پروژه مونوریل از پارکسوار شمالی تا پردیسان، تصریح کرد: جبهه‌ای که پروژه شروع شده اگر از پردیسان بود مسافر خوبی داشتیم اما اگر این مقطع، تکمیل و بهره برداری هم برسد مسافری نخواهد داشت. در خصوص مسائل مالی و اجرایی مشکلی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان در پروژه مونوریل هزینه شده که عمدتا به پیمانکار پرداخت شده است، افزود: در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز نخست نیاز است که این هزینه شامل تأمین تجهیزات و... است.

قاری قرآن با بیان اینکه مجموعاً بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان، هزینه فاز نخست پروژه مونوریل است، گفت: موقعیت این پروژه در فاز نخست، چالش اصلی مدیریت شهری است. باید تدابیری برای ادامه مسیر پروژه اندیشیده شود. از جمله این تدابیر می‌تواند اتصال آن به خط مترو و یا خطوط دیگر حمل و نقل درون شهری باشد تا مشکل آن حل شود.

معاون شهردار قم با بیان اینکه در حال حاضر دو واگن، بارگذاری شده و ساخت مسیر بالغ بر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: دو ایستگاه در فاز نخست آماده هستند و بقیه در مرحله تکمیل شدن است. در هر حال شهرداری آماده افتتاح پروژه در پایان سال است اما مشکل اصلی، نیاز به مسافر برای این قسمت است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: