جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 تير 1395     
روایت سازندگی‌های «حاج محمود» در ماه عسل

حاج محمود می گوید: در سالهای نخست حضور من در روستا بین 300 الی 400 معتاد در روستا وجود داشت با همکاری مردم و هماهنگی من تعداد این معتادن خیلی کم شده. همچنین درمانگاهی با 20 اتاق در این روستا به همراه پایگاه آتشنشانی و ورزشگاه و کمپ ترک اعتیاد در یل آباد با همکاری اهالی محل راه اندازی شده.
 فردا: در بیست و یکمین  روز ماه مبارک رمضان در تاریخ 7 /4 / 95 برنامه ماه عسل با دعوت ازحاج محمود که خادم امام زاده بود وارد بیست و یکمین قسمت خود شد و در این برنامه خاطرات حاج محمود شنیدنی است.

 ماه عسل
احسان علیخانی ضمن سلام وعلیک با بینندگان وعرض تسلیت ایام سوگواری مولا امام علی (ع) با گریز به پشت صحنه برنامه دیروز (ماجرای جوان محکوم به اعدام ) زد و پس ازآن از مهمانان  برنامه دعوت کرد که وارد صحنه شوند.

علیخانی طبق معمول از مهمان می خواهد که خود را برای بینندگان معرفی کند. حاج محمود در جواب می گوید من اهل یل آباد هستم این روستا بخاطر کشتی گیرانی که داشت به یل آباد معروف شده بود. یل آباد در شش کیلو متری شهرستان ساوه واقع شده است وی درا دامه می گوید من تا 19 سالگی در این روستا سکونت داشتم به دلیل ازدواج دوباره پدرم و اختلافاتی که در خانواده پیش آمد را هی تهران شدم و درآنجا ازدواج کردم و حاصل این ازدواج یک پسر بود که همراه من است.

شروع جنگ

پسرحاج محمود در سن 16 سالگی بعد از شروع جنگ تحمیلی به اذن پدر راهی جنگ شده و اسیر می گردد پدر از این حادثه بسیار ناراحت و بی تاب می شود. و برای آزادی پسرش دست به دعا می شود و به امام رضا (ع) توسل می کند و در نزرش به امام رضا(ع) می گوید که اگر پسرم آزاد شود خادمی امام زاده یل آباد(امام زاده اسماعیل) را بر عهده می گیرد.

خادمی امام زاده

بعد از آزادی پسر حاج محمود ایشان تصمیم می گیرد به نذری که کرده بود عمل کند. بنابراین از تهران به روستای محل تولدش می گردد و از سال  1382 که وارد روستا می شود، دو، سه سال در امامزاده کار می کند تا سر و سامان بگیرد. البته او به مدت 9 سال رئیس شورای یل آباد است و به مدد اهالی محل و دست اندرکاران محل روستا آباد شده.

هزینه های باز سازی امامزاده و محل

احسان علیخانی از حاج محمود می پرسد هزینه های ساخت و ساز عمران و آبادنی محل از کجا تامین می شد؟ وی در جواب می گوید: اکثر هزینه ها را مردم تقبل می کردند و مقداری هم دولت می پرداخت. با باوری که در میان اهالی محل نسبت به من به وجود آمده، اطمینان می کنند و پول های خود را برای عمران و آبادانی محل به من می سپردند.

راه اندازی دارو خانه، ورزشگاه، و کمپ ترک اعتیاد   

حاج محمود می گوید: در سالهای نخست حضور من در روستا بین 300 الی 400 معتاد در روستا وجود داشت با همکاری مردم و هماهنگی من تعداد این معتادن خیلی کم شده. همچنین درمانگاهی با 20 اتاق در این روستا به همراه پایگاه آتشنشانی و ورزشگاه و کمپ ترک اعتیاد در یل آباد با همکاری اهالی محل راه اندازی شده.

آزادی یک فاتل به دست حاج محمود

در ادامه برنامه کلبپی از آزادی یک محکوم به اعدام ، توسط حاج محمود پخش شد که در آن از تلاشهای حاجی برای جلب رضایت از خانواده اولیای دم فیلمبرداری شده بود و در آخر برنامه از خانواده قاتل دعوت شد که در برنامه حضور پیدا کنند. جدای از تلاشهای حاج محمود برای آزادی این قاتل که قابل ستایش است. اما احسان علیخانی با این کارش فقط توانست داغ دل خانواده مقتول را تازه کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: