جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 تير 1395     
توزيع افطاري ساده در منطقه ٧

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 7 گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا انسان ضمن توجه بیشتر به جنبه های معنوی وجود خود در وادی روحانیت گام بردارد و به یاری تهدستان و نیازمندان بشتابد.

دکتر سعید طلوعی با اشاره به برگزاری مراسم افطاری ایتام در این منطقه، تصریح کرد: برگزاري مراسم اکرام ايتام ، ترويج اين فرهنگ است که مي توان با برنامه ريزي صحيح از ايتام و نيازمندان دستگيري کرد.

شهردار منطقه 7 از برپايي ايستگاه هاي افطاري ساده ،برگزاري جشنواره پرديس نيايش در بوستان شهید نیاکی تا برگزاري محافل انس با قرآن کريم خبر داد و گفت : با توزيع روزانه بیش از 3هزار افطاري ساده در نقاط پرتردد منطقه ميان روزه داران خداجو سعي بر اين است شهروندان عبوري در هنگام اذان مغرب روزه خود را افطار کنند.

وی همچنین به برپایی مراسم پرفیض شب های قدر در مساجد منطقه اشاره کرد و گفت: از شب هجدهم تا شب بیست و چهارم ماه مبارک رمضان مراسم احیاء در مساجد منطقه به همراه مراسم ادعیه خوانی، مناجات خوانی و ذکر مصیبت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در شب های قدر مساجد و اماکن مذهبی محلات، پذیرای شهروندان و مهمانان خدا در ماه مبارک رمضان هستند، افزود: همزمان با ماه میهمانی خدا، محافل انس با قرآن همراه با اقامه نمازهای جماعت در مساجد سطح محدوده برگزار می شود.

شهردار منطقه 7 همچنین از ارائه مشاوره تغذیه و طب اسلامی در طرح سلامت در ضیافت در مساجد محلات این منطقه خبر داد و یادآور شد: این طرح با هدف بالا رفتن ضریب سلامتی شهروندان و ارتقاء سطح آموزه های مورد نیاز زندگی شهری برگزار می شود.

دکتر طلوعی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره روان شناسی، تغذیه و طب اسلامی، مشاوره پزشکی، برگزاری مسابقات سلامت، تست فشار خون، تهیه وتوزیع اقلام آموزشی و اجرای برنامه های ویژه برای کودکان از قبیل قصه گویی، نقاشی،  مسابقه و ... از جمله فعالیت های است که در طرح سلامت در ضیافت اجرا می شود.

به گفته وی  استفاده از ظرفیت بالای مساجد در ارائه خدمات سلامت به شهروندان، حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان،  احیاء و تقویت نقش مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه های حفظ ارزش های والای اسلامی، حساس سازی و جلب توجه بیشتر شهروندان به مسائل مربوط به سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی و  تقویت نقش خادمین سلامت مساجد در سطح محلات از دیگر اهداف برگزاری طرح سلامت در مساجد است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: