جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 4 تير 1395     
مورچه ‌ها هم به کمک آموزش عبور و مرور می آیند

به گزارش گروه فرهنگ و آموزش شهرداری نیوز:مجموعه كتاب 5 جلدي «ماجراهاي شهر مورچه اي» با موضوع آموزش عبور و مرور به كودكان از طریق ترکیب نوشتار و اشعار كودكانه توسط معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران منتشر شد.

زهره مسكني نويسنده و شاعر اين كتاب هاي آموزشي، هدف از تأليف مجموعه مذكور را آشنايي كودكان با الفباي آمد و شد در شهر اعلام كرد و گفت: اگر كودكان از امروز به عنوان شهروندان كوچك، آموزه هاي ابتدايي ترافيكي را فرا بگيرند، در آینده نیز به عنوان شهرونداني منضبط و رانندگاني قانونمند، نسبت به برقراری نظم و ایمنی در عبور و مرور اقدام خواهند کرد.

وی هدف از تألیف کتب آموزشی ترافیک را انتقال مفاهیم عبور و مرور و نهادینه سازی آن در اذهان کودکان بر شمرد و اظهار کرد: چگونگی افزایش ایمنی در رفت و آمد و آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی به کاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث ترافیکی کودکان به عنوان آسیب پذیرترین قشر در این گونه سوانح کمک خواهد کرد.

مسکنی در خصوص چرایی گزینش مورچه ها به عنوان شخصیت های مجموعه کتاب «ماجراهای شهر مورچه ای» تصریح کرد: از آن جا که شیوه زندگی مورچه ها بر پایه نظم و ترتیب هدفمند بنا نهاده شده، الگوپذیری از این موجودات به منظور برقراری نظم و انضباط در مسیر‌یآبی صحیح هنگام عبور و مرور در شهر برای کودکان می تواند آموزنده باشد.

وی در خصوص عناوین و موضوعات این مجموعه 5 جلدی اظهار كرد: جلد اول مجموعه یاد شده تحت عنوان «مورچه ها توي ماشين»، رعایت اصول نشستن صحیح کودکان در خودرو به عنوان سرنشين پرداخته شده و در جلد دوم با عنوان «مورچه ها و چراغ عابر»، چراغ دو رنگ عابر پياده به زبان ساده به كودكان آموزش داده شده است.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در پایان با تأکید بر اين كه جلد سوم اين مجموعه تحت عنوان «مورچه ها و خط عابر پياده»، آشنایی با نحوه صحيح عبور كودكان از خط عابر پياده با بيان ساده را به كودكان توضيح داده، تصريح كرد: در جلد چهارم با عنوان «مورچه ها و پل عابر پياده»، لزوم استفاده از پل عابر پياده و در جلد پنجم تحت عنوان «مورچه ها و تابلوي گذرگاه عابر پياده»، تابلوي مذكور به عنوان یکی از تابلو‌های ترافیکی کاربردی به کودکان معرفي شده است.

تصويرگری اين مجموعه 5 جلدي حاوي تصاوير رنگي توسط زهرا مسائلی انجام شده و مؤسسه نشر شهر این مجموعه را با شمارگان 5 هزار نسخه از هر جلد براي گروه هاي سني الف و ب منتشر کرده است.

گفتنی است پیش از این نیز مجموعه داستان 5 جلدی «دانی لو‌ها» و همچنین مجموعه 5 جلدی شعر کودک تحت عنوان «ماجراهای قندون» با موضوعات آموزش رفتارهای ترافیکی به کودکان از همین نویسنده منتشر شده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: