جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 تير 1395     
آمستردام شهردار دوچرخه انتخاب می کند!

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، پایتخت هلند، آمستردام در سال 2014 اولین شهردار شب را انتخاب کرد که الهام بخش برخی شهرهای دیگر نیز شد.

در آن زمان یک مرد 35 ساله سفیر اقتصاد نیمه شب شهر شد. نقش شهردار شب، ارتباط با مشاغلی همچون کافه ها و سالن های کنسرت است که با غروب آفتاب فعال می شوند. این فرد به عنوان مدافع زندگی شبانه در آمستردام کار می کند.

به تازگی اعلام شده که این شهر پیشرفته و نوآورانه به زودی یک عنوان شهردار دیگر را نیز انتخاب می کند. این شهردار بر معیشت دوچرخه سواران شهر نظارت می کند.

در حالی که کپنهاگ اخیرا عنوان شهر دوست دار دوچرخه در دنیا را به خود اختصاص داده، آمستردام نیز شهری با فرهنگ قدرتمند دوچرخه سواری باقی مانده است. در شهری که تعداد دوچرخه ها از خودروها بیش تر است و اکثریت جمعیت روزانه با دوچرخه رفت و آمد می کنند یک شهردار دوچرخه به نظر منطقی می رسد.

نقش اولین شهردار دوچرخه در آمستردام حمایت و ترویج منافع بی شمار جامعه ای پر جنب و جوش است.

یکی از بنیان گذاران طرح شهردار دوچرخه، Roos Stallinga اظهار داشت: "دوچرخه سواری به تدریج به بخشی اساسی از شهر ما تبدیل می شود و ما معتقدیم که رهبری فکری و نوآوری بیش تری برای این امر لازم است. بنابراین ما در پی کسی هستیم که بتواند تاثیر دوچرخه سواری بر آینده شهرها را نشان دهد."

در واقع شخصی که به عنوان شهردار دوچرخه آمستردام انتخاب می شود به عنوان یک مقام دولتی منتخب شناخته نخواهد شد. در اصل، وی یکی از کارمندان CycleSpace بوده و به عنوان سخن گویی بین مقامات شهری و گروه های اجتماعی و دوچرخه سواران عمل می کند.

یک هیئت منصفه متخصص که شامل مقامات حمل و نقل و شهرداری اصلی شهر آمستردام می شود وظیفه انتخاب شهردار دوچرخه را بر عهده دارند. البته مردم نیز از طریق رای گیری آنلاین می توانند به شخص مورد نظر رای بدهند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: