جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 خرداد 1395     
بدترین عادت برای بازکردن روزه در زمان افطار

یک متخصص طب سنتی عوارض بازکردن روزه با آب سرد را تشریح کرد و گفت: بدترین عادت برای بازکردن روزه در زمان افطار نوشیدن آب سرد است.
تسنیم: ناصر رضایی‌پور درباره روزه‌داری, اظهار داشت: بدترین عادت برای باز کردن روزه در زمان افطار، نوشیدن آب سرد و دیگر نوشابه‌ها است که موجب ضعف هاضمه، یبوست، سوءهاضمه، افزایش عطش، ضعف اعصاب و... می‌شود.

در فاصله افطار تا سحر آب زیاد نوشیده نشود

این متخصص طب سنتی گفت: نوشیدن زیاد آب و دیگر مایعات در فاصله افطار تا سحر، اشتباه است. فرایند‌های تشخیص کاهش مایعات بدن کارآمدند و به‌موقع احساس تشنگی را ایجاد می‌کنند. بدن ما به این حجم زیاد مایعات نیازی ندارد و آب مورد نیاز خود را از همه مواد غذایی کسب می‌کند. زیادنوشیدن مایعات موجب احساس سنگینی، کسالت، ضعف معده و سوءهضم می‌‌شود.

وی ادامه داد: البته مصرف مواد لعاب‌دار مانند نوشیدن شربت خاکشی و همچنین مصرف متعادل سبزیجات و میوه‌جات تازه و همچنین آب‌میوه‌های طبیعی، موجب کاهش شدت عطش می‌شوند و از سوی دیگر منابع مفیدی برای تأمین املاح و ویتامین‌ها نیز هستند.

رضایی‌پور افزود: زولبیا و بامیه در این سال‌ها به نوعی سنت رمضان ایرانی‌ها تبدیل شده‌ است. طراحی شیرینی‌های ایرانی همچون حلوا، زولبیا و بامیه همیشه شامل دو جزء چربی و شیرینی بوده که موجب افزایش قوا می‌شود.

مصرف بیش از حد زولبیا و بامیه موجب تشنگی و ضعف سیستم گوارش می‌شود

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: حلوای کم‌چرب خوب است و خوردن آن توصیه می‌شود ولی در مصرف زولبیا و بامیه و حلوای خیلی‌شیرین نباید زیاده‌روی شود چون روغن زیادی دارد که می‌تواند اخلاط نامناسب تولید کند، همچنین شیرینی زیاد، موجب تشنگی، ضعف گوارشی، کاهش اشتها و در نهایت چاقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است زولبیا و بامیه، برای رفع هوس و به‌میزان کم، 2ــ1 ساعت پس از افطار خورده شود. البته این توصیه مربوط به زمانی است که زولبیا و بامیه با رعایت استانداردها و اصول بهداشتی تهیه شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: