جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 خرداد 1395     
مرگ دختر۳ ساله به علت سرم ضدعقرب

کمبود امکانات درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد دوباره قربانی گرفت و نبود سرم ضد عقرب‌ در شهرستان باشت منجر به مرگ یک دختر بچه ۳ ساله شد.
تسنیم: باز هم نبود امکانات و تجهیزات پزشکی در استان کهگیلویه و بویراحمد مرگ یک نفر را رقم زد و این بار دختر بچه 3 ساله باشتی قربانی این قصه شد.

چهارشنبه شب 26 خرداد ساعت حدود 12 شب دختری 3 ساله به اسم فرناز نصرآبادی در بخش بوستان شهرستان باشت به دلیل عقرب زدگی به درمانگاه باشت اعزام و سپس به دلیل کمبود امکانات این بیمار به بیمارستان شهید رجایی گچساران اعزام شد و متأسفانه بیمار در این بیمارستان جان باخت.

یکی از بستگان فرناز نصرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: حدود ساعت 12 شب چهارشنبه 26 خرداد فرناز دختر 3 ساله از بستگان‌مان را عقرب گزید و ما بلافاصله وی را به درمانگاه باشت اعزام کردیم و در درمانگاه یک سرم به وی تزریق شد.

قربانعلی آرمیان عنوان کرد: به دلیل کمبود امکانات بیمار را به بیمارستان شهید رجایی گچساران اعزام کردیم و متأسفانه بیمار در بیمارستان فوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان شهید رجایی به ما گفتند سرمی که در درمانگاه باشت به دختر بچه تزریق شده بود یک سرم معمولی بود و سرم ضد عقرب‌زدگی نبود و در باشت سرم ضد عقرب‌زدگی موجود نیست.

آرمیان گفت: ما در بیمارستان شهید رجایی گچساران متوجه شدیم که در باشت سرم ضد عقرب‌زدگی موجود نیست و سرمی که به فرناز تزریق شده بود یک سرم معمولی بود.

وی تصریح کرد: ما پیگیر مرگ فرناز هستیم و به دنبال شکایت از عوامل مرگ این دختر بچه هستیم و خواستار این بوده که با آن‌هایی که در مرگ این دختر بچه مقصر بوده، برخورد شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت با اشاره به مرگ دختر 3 ساله باشتی به علت عقرب‌زدگی و با تسلیت به خانواده وی، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت بوستان مطابق دستورالعمل وزارت یک مرکز روستایی بوده و ساعت کاری مرکز فقط تا ساعت 2 عصر می‌باشد و در ساعت بعد از 2 عصر در مرکز مذکور به هیچ عنوان صحت ندارد.

کریم رضایی افزود: تجهیزات پزشکی، منابع انسانی، داروها و فضای فیزیکی و شاخص‌های سلامت مرکز خدمات جامع سلامت بوستان از زیباترین و مجهزترین مراکز سلامت کشور است.

وی عنوان کرد: تمامی اقدامات درمانی در مرکز خدمات جامع شهید بهشتی باشت مطابق تشخیص و دستورات پزشک انجام شده و بیمار در کمترین زمان ممکن به شهرستان گچساران اعزام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: سرم ضدعقرب و ضدمار به تعداد فراوان در مرکز سلامت شهید بهشتی باشت موجود بوده و در راستای اجرای دستورات پزشک، داروی سرم ضدعقرب به این بیمار تزریق شده است.

رضایی بیان کرد: داروها و تجهیزات پزشکی مراکز سلامت باشت به طور روزانه کنترل و در دفاتر تحویل و تحول ثبت و امضا می‌شود.

وی اظهار داشت:مطابق دستورالعمل احیای 2015 و پایش مدیریت شبکه از مستندات بیماری کودک مذکور، پزشک و پرسنل مرکز سلامت شهید بهشتی باشت، اقدامات درمانی خود را به طور دقیق و صحیح انجام داده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت افزود: بیمار فوق پس از احیای قلبی ریوی توسط همکاران به بیمارستان شهید رجایی اعزام و تحویل همکاران اورژانس بیمارستان گچساران شد. موضوع بیماری،درمان و فوت در هرمرکزسلامت کشور باید در کمیته های تخصصی بررسی و تصمیم گیری شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: