جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 بهمن 1392     
شایعات جدید درباره سهام عدالت

فارس: در جلسه روز گذشته هیأت عالی واگذاری تمام اعضای برای تصمیم‌گیری درباره قیمت گذاری چند شرکت برای واگذاری حضور داشتند.

یک مقام آگاه گفت: روز گذشته جلسه هیأت عالی واگذاری با حضور علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و برخی مدیران سازمان بورس برگزار شد.

براساس این گزارش، روز گذشته جلسه هیأت واگذاری درباره قیمت‌گذاری چند شرکت قابل واگذاری تشکیل جلسه داده که تمام اعضاء حضور داشتند.

درباره جزئیات این تصمیم‌ به زودی سازمان خصوصی‌سازی اطلاعیه‌ای منتشر خواهد کرد.

در این جلسه بحثی درباره سهام عدالت و عرضه‌های خرد سازمان خصوصی‌سازی انجام نشده و طبق گفته یکی از حاضران این مباحث اخیراً دارای مصوبه بوده و سهام عدالت نیز در هیأت وزیران بررسی می‌شود.

اخیرا برخی منابع مطلع از روند خرید و فروش‌های غیر قانونی سهام عدالت به صورت وکالت بلاعزل خبر داده‌اند؛ در این خصوص گفته می‌شود که تعاونی‌های سهام عدالت که اکنون سهامداران عدالت عضو آنان هستند، حذف و به جای آن بنگاه‌‌های خصوصی مسئولیت ارائه خدمات سهامدارای را برعهده خواهد گرفت؛ همچنین شنیده شده است این بنگاه‌های خصوصی با هدف دلالی و درآوردن سهام عدالت از دست سهامداران با نرخ‌های پایین (ظاهرا هر سهم با ارزش اسمی یک میلیون تومان و ارزش بازار ۳.۷ میلیون تومانی را 500 هزار تومان می‌خرند) تشکیل شوند.

در این باره خبرنگار برای روشن شدن زوایای این موضوع تحقیقاتی خواهد کرد که نتایج آن در قالب مصاحبه با مدیران ارشد سازمان خصوصی‌سازی منتشر خواهد شد.

طبق گفته برخی، سهام عدالت با توجه به رشدهای بسیاری زیاد شرکت‌ها در بورس و چشم‌انداز مثبت آن، ارزش بیش از ۳.۵ میلیون تومانی دارد و نباید سهامداران به راحتی آن را در اختیار سودجویان قرار دهند؛ همچنین انتقال وکالتی آن نیز تخلف محسوب شده و هیچ ارزش قانونی نخواهد داشت.

بر اساس رسالت حرفه‌ای خود به سهامداران عدالت تا نهایی شدن موضوع در هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی، توصیه می‌کند از فروش سهام ارزشمند خود به افراد خودداری کنند چراکه این سهام پس از تعیین سازوکارهای قانونی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس معاملاتی خواهد بود که سهامداران می‌توانند برای حفظ ارزش سهام خود آن را نگهداری کرده و با مظنه روز بازار، اقدام به خرید و فروش کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: