جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 مرداد 1393     
تولید و عرضه بنزین یورو 4

ایسنا: هم‌اکنون روزانه ١٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و ٢ میلیون لیتر نیز در پالایشگاه تبریز تولید و در کشور عرضه می شود.

همچنین شرکت پالایش نفت لاوان هم اکنون روزانه ٣,٥ میلیون لیتر بنزین تولید می کند که قرار است کیفیت تمام این میزان به یورو ٤ ارتقا پیدا کند.

در این راستا سعید محجوبی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با بیان اینکه هم اکنون در حال خرید کاتالیست برای این پالایشگاه هستیم، تصریح کرد:در صورتی که نتیجه استفاده کاتالیست ایرانی در پالایشگاه اصفهان مثبت باشد، از همان کاتالیست برای پالایشگاه لاوان نیز استفاده خواهد شد.

بر این اساس طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه لاوان بمنظور توسعه و افزایش ظرفیت پالایشی، کاهش آلاینده ها، ارتقای کیفیت محصولات مطابق با مشخصات استاندارد یورو ٤، افزایش تولید فرآورده های سبک و با ارزش، کاهش تولید فرآورده های نامرغوب و سنگین (نفت‌کوره) و کاهش مصرف انرژی در سال ١٣٨٦ تصویب شده است.

طبق برآورد اولیه بنا بود که این طرح در پایان سال 90 به بهره‌برداری برسد، اما آنطور که اعلام شده با سه سال تاخیر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

اکنون ٤٠ درصد بنزین توزیعی در کشور دارای استاندارد یورو 4 است. و شهرهای اراک، کرج، تهران و تبریز تحت پوشش عرضه بنزین یورو ٤ قرار دارند و در شهرهای اهواز، شیراز و آبادان نیز تا مهر ماه بنزین با کیفیت یورو ٤ توزیع خواهد شد.

در این زمینه پیش‌تر عباس کاظمی، معاون وزیر نفت گفته بود با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس قابلیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین وجود خواهد داشت که در طی این امر مازاد تولید بنزین را صادر خواهیم کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: