جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 خرداد 1395     
روایتی جدید از ماجرای برنج های آلوده

معاون بازرگانی دولتی گفت: برنج های آلوده را دلالان برنج های داخلی باب کردند تا بتوانند برنج های خود را به قیمت بالاتری به فروش رسانند.

باشگاه خبرنگاران: حسن عباسی معروفان معاون بازرگانی دولتی با اشاره به خرید تضمینی گندم و کلزا اظهار داشت:تاکنون 3 میلیون و 500 هزار تن گندم به ارزش بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد تومان از 22 استان کشور خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته با افزایش 28 درصدی همراه است، گفت: تاکنون 2 هزار و 800 الی 3 هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقی بلافاصله بعد از تامین ، پرداخت خواهد شد.

عباسی معروفان ادامه داد: استان خوزستان بالاترین خرید گندم به میزان یک هزار و 380 تن به خود اختصاص داده و خرید از برخی استان‌های شمالی و شمال غرب،  هفته آینده شروع خواهد شد.

معاون بازرگانی دولتی با اشاره به خرید تضمینی کلزا بیان کرد: حدود 40 هزار تن کلزا به ارزش بالغ بر 100 میلیارد تومان از کشاورزان 17 استان خریداری شده است.

وی با اشاره به پیش بینی تولید کلزا گفت: با توجه به آنکه مسئولان استان، کاشت تولید 100 هزار تن کلزا را پیش بینی می‌کنند اما ما احتمال دارد که این میزان از 70 هزار تن بالاتر رود.

عباسی معروفان در ادامه یادآور شد: اکثر روغن مورد نیاز کشور اعم از سویا، ذرت،آفتابگردان و دانه های روغنی وارداتی است و تنها 10 الی 12 درصد روغن مورد نیاز در داخل تامین می شود وزارت جهاد در نظر دارد طی یک برنامه 5 ساله به خود کفایی 50 درصدی دست یابیم.

گفتنی است که با توجه به محدودیت منابع آبی در برخی اقلام لازم است که واردات صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی تولید 13 میلیون تنی گندم در سال جاری میزان خرید به 10 میلیون تن خواهد رسید چرا که مابقی برای استفاده شخصی و بذر در برخی استان‌ها استفاده می شود.

معاون بازرگانی دولتی با اشاره به صادرات گندم گفت: طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی در سال 95 نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت ضمن اینکه بایستی برای میزان مازاد به دنبال راه حل اساسی برای صادرات باشیم.

دلالان برنج داخلی اصطلاح برنج آلوده را باب کردند


عباسی معروفان با اشاره به ماجرای برنج های آلوده بیان کرد: هیچ گونه برنج آلوده ای در کشور وجود ندارد چرا که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه ورود برنج آلوده و یا هر کالای غیر بهداشتی دیگری را به کشور نمی دهد.

وی افزود: اصطلاح برنج های آلوده را دلالان برنج های داخلی باب کردند تا بتوانند برنج های خود را به قیمت بالاتری به فروش رسانند.

معاون بازگانی دولتی با اشاره به ارتقای سطح استاندارد بیان کرد: تمامی برنج های وارداتی به غیر از یک مورد کارشناسی در خصوص برنج های وارداتی هندی که آرسنیک بالاتری داشتند سالم هستند و می توان گفت که میزان آرسنیک این برنج در سال 92 مجاز بوده و تنها در سال جاری به سبب ارتقای سطح استاندارد آلوده شناخته شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: