جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 خرداد 1395     
توليد خودرو از يك ميليون و 600 هزار به 700 هزار دستگاه در سال رسيده است

 به گزارش شهرداری نیوز، يك كارشناس صنعت خودرو با اعلام اين كه خودروسازان ايران طي سال هاي اخير از خودروسازان برتر جهان جا مانده اند، گفت: كاهش فروش، باعث شده تا خودروسازان داخي به شدت از لحاظ تأمین منابع مالي مورد نیاز با مشكل مواجه شوند.

بهرام شهرياري افزود: ضعف بنيه مالي و قدرت خريد مردم، باعث شده تا فروش و در نتيجه توليد شركت هاي خودروساز داخلي به شدت كاهش يآبد، چنانچه تا پيش از دولت نهم، خودروسازان داخلي بيش از يك ميليون و 600 هزار دستگاه در سال توليد داشتند كه به دليل سياست هاي غلط، توليد فعلي آنها به كمتر از 700 هزار دستگاه در سال كاهش يافته است.

وي با اشاره به اين كه همين تولید محدود نيز براي فروش با مشكل روبه‌روست، اظهار كرد: چاره انديشي براي صنعت خودرو، منوط به توسعه همه جانبه آن است و مديران این صنعت، بايد به اين باور برسند كه ديگر نمي‌توان راه هاي گذشته را دو باره پيمود و به عبارتي، اگر قرار باشد چون گذشته به اين اكتفا كنيم كه يك مدل جديد را از خودروسازان معتبر جهان خريداري نموده و آن را بازتوليد كنيم، راه به خطا برده ايم.

شهرياري با بيان اين كه براي ايجاد تحول ساختاري در صنعت خودرو، ابتدا بايد اين صنعت را به طور كامل از مديريت و مالكيت دولت خارج نموده و آن را در اختيار بخش خصوصي قرار دهيم، تصريح كرد: خصوصي شدن صنعت خودرو، باعث مي شود تا مديران این صنعت در مراودات خود با شركت هاي معتبر خودروسازي، علاوه بر امكان افزايش كيفيت خودروهاي ساخت داخل، به فن‌آوري هاي مدرن در اين حوزه نيز دسترسي داشته باشند.

اين كارشناس صنعت خودرو در پايان با تأكيد بر لزوم تغيير مالكيت صنعت خودرو از بخش دولتي به بخش خصوصي، خاطرنشان كرد: مدير بخش خصوصي به دليل دلسوزي براي سرمايه خود، دانش مديريتي مدرن و روزآمد را در طراحي و توليد خودرو پياده مي كند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: