جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 خرداد 1395     
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید به صورت جدی در مجلس دهم مطرح و پیگیری گردد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به حمل و نقل عمومی یک ضرورت مهم است و به هیچ یک از دولت ها نیز مرتبط نمی باشد این امر به عنوان یک نیاز ضروری در جامعه مطرح است و باید در هر شرایطی به این مقوله رسیدگی شود.

 

اسدالله قره خانی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات در توجه به موضوع  مهم و حیاتی حمل و نقل عمومی با دخالت و اعمال سلیقه سیاسی دولت ها آن چنان که باید و شاید به درستی انجام نمی شود و تصمیمات متعاقب آن اتخاذ می گردد چندان کارساز نمی گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می شود که برخی از شهردارهای منتخب به خصوص در کلانشهرها مورد بی مهری قرار گرفته و از منظر سیاسی آنچنان که باید حمایت نمی شوند، به عقیده بنده برای برون رفت از این موضوع با توجه به حمل و نقل عمومی و برخورداری از اعتبارات ملی بایستی مجلس وارد شودو به صورت قانونی به عنوان یک تکلیف عمل نماید، برای مثال برای رسیدگی به مناطق محروم و برایگسترش توجه به سیستم حمل و نقل عمومی و موارد دیگر اعتباری درنظر گرفته شود تا دسترسی آسان حمل و نقل عمومی را برای مردم به ارمغان بیاورد و به نحوی حمایت های لازم و کافی صورت گیرد.

نماینده شهرستان علی آباد کتول با اشاره به تکلیفی عمل نمودن شهرداری در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی اذعان داشت: شهرداری باید با توجه به دریافتی هایی که در بخش عوارض و مالیات دارد به کمک دولت با در نظر گرفتن مقدار اعتبارات و بودجه مشخص برای توسعه این بخش اقدام نماید.

وی در ادامه افزود: توسعه و توجه حمل و نقل عمومی به دوجهت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، آلودگی هوا به خصوص در کلانشهری نظیر تهران و دیگری به جهت محیط زیست و رفاه حال شهروندان و مباحث ترافیکی که البته در این زمینه ها دولت و شهرداری مکلف به اصلاح امور و توسعه می باشند.

قره خانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از عمده و مهم ترین مسائلی است که می تواند در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مؤثر باشد و می بایست در این زمینه سرمایه گذاری های بزرگی صورت گیرد و در این راستا دولت امکانات ویژه ای را باید در اختیار قرار دهد و حتی المقدور با کاهش میزان تعرفه گمرکی و یا کاهش میزان عوارض مشوقی برای سرمایه گذاران باشد.

وی در ادامه بیان کرد: چنانچه دولت معذوریت هایی دارد و امکان اعمال اقدامات لازم را ندارد حداقل باید به صورت غیرمستقیم به شهرداری ها کمک نماید تا آنها از این طریق بتوانند اقداماتی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهند.

قره خانی با اشاره به اینکه طرح نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید به صورت جد در مجلس دهم مطرح و پیگیری گردد، بیان کرد: این موضوع به ویژه در کمیسیون انرژی نیز مورد بررسی قرار میگیرد به دلیل اینکه بحث سوخت و مصرف انرژی نیز در این مورد مطرح می باشد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه می بایست در زمان هدفمندی یارانه ها بخشی از درآمدناشی از آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شد، افزود: دولت باید با در نظرگرفتن تسهیلات ارزان قیمت و تسهیل شرایط زمینه را برای نوسازی و توسعه حمل و نقل محیا نماید تا این امر صورت گیرد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: