جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 خرداد 1395     
قرصی پرطرفدار در مدارس و دانشگاه‌ها

 

دانشجویان انگلیسی برای تقویت حافظه خود در فصل امتحانات قرصی را مصرف می کنند که کمتر از مواد مخدر نیست!
قرص پرطرفدار


سرویس اجتماعی فردا؛ بشیر قلی زاده سرچشمه:
دانشجویان انگلیسی برای تقویت حافظه خود در فصل امتحانات قرصی را مصرف می کنندکه کمتر از مواد مخدر نیست!

تحقیقاتی که در انگلیس به عمل آمده نشان می دهد که مصرف قرص Noopept (که یک نوع  محرک روانی و تقویت کننده مغز بوده و به شکل گرد سفید رنگ است) در بین دانش آموزان و دانشجویان این کشور در فصل امتحانات افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

قرص مغز

پودر و فرمول شیمیایی قرص Noopept


هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه ها در سراسر کشور انگلیس تصور می کنند که با استفاده از این گرد سفید رنگ می توانند قدرت یاد گیری خود را افزایش داده و عملکرد ذهنشان را بالا ببرند، این در حالی است که فروش بدون نسخه دارو در انگلستان در ماه گذشته ممنوع اعلام شده است.  
 
یک فروشنده سابق این مواد (Noopept)اذعان دارد بیشتر مردم در حال خریدن این مواد هستند که اکثرشان دانشجویان و دانش آموزان هستند. وی تاکید کرد که مصرف این قرص ها کاهش نیافته بلکه از قبل هم بیشتر شده است.  
 
مایک، 22 ساله که مصرف کننده اینگونه قرص ها است و اعتقاد دارد که این قرص ها برای افزایش حافظه به او کمک می کند، می ‌گوید قطعا این قرص ها در امتحانات به من کمک کرده و برخی از نتایج آزمون من واقعا خوب بوده است.

پودر noopept

پودر قرص Noopept 


وی در جواب اینکه دانشگاه ها از این موضوع آگاه هستند یا نه گفت: بله دانشگاه ها از آن آگاه هستند بخاطر همین قبل از امتحانات چند نمونه تست مواد مخدر در نظر گرفته اند و این در سراسر کشور از لندن گرفته تا در بریستول، نیوکاسل، وارویک، آکسفورد، کمبریج، لیدز و منچستر وجود دارد .   

یک گروه در فیس بوک با بیش از 20000 عضو، طرفدار استفاده از این قرص بوده و اعضای آن یک لیست از فروشندگان در روسیه، هلند و انگلستان را فراهم ساخته اند. 
 
عوارض مصرف

کارشناسان هشدار داده اند که مصرف این مواد عوارض جانبی نظیر مشکلات قلبی و عروقی، تحریک پذیری، روان پریشی و افسردگی را به همراه خواهد داشت.
 
دکتر ادوارد می گوید با مصرف این مواد هر بار دوز درخواستی آن بالا می رود و بزرگترین تهدید آن این است که می تواند شخص مصرف کننده را دچار افسردگی کند به ویژ در گروه سنی دانش آموزان، که به افسردگی حساس هستند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: