جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 خرداد 1395     
مهم ترین اولویت صنعت خودرو، خروج از شرایط انحصاری و واگذاری قیمت خودرو به حاشیه بازار است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، یکی از نمایندگاه مجلس دهم معتقد است مهم ترین اولویت صنعت خودرو خروج این صنعت از شرایط انحصاری و واگذاری قیمت خودرو به حاشیه بازار است.

 

محسن بیگلری اظهار داشت :  مسلما این امر تحقق نمی یابد تا زمانی که وضعیت کیفی خودروها نیز تغییر کند.

وی همچنین با اشاره به خروج یکی دو مدل  از  خودروها  از جریان قیمت گذاری شورای رقابت اظهار داشت :  باید بازار خودرو داخل از وضعیت انحصاری خارج و قیمت خودرو به بازار عرضه و تقاضا واگذار شود قطعا در شرایط رقابتی ، این محصولات داخلی است که بازار را از خودروهای چینی خواهند ربود.

نماینده سقز و بانه همچنین با اشاره به تاثیر همکاری خودروسازان خارجی در روند تولید و رشد کیفی خودروها اظهار داشت  :  خودروسازان امروز باید در مسیری حرکت کنند که همکاری مشترکی را با شرکتهای خارجی ایجاد نمایند البته هدف از این همکاری ها نباید واردات خودروهای خارجی باشد بلکه باید به دنبال این باشیم که خودروسازان خارجی در ایران اقدام به تولید خودرو نمایند.

بیگلری تاکید کرد :  قطعا خودروسازان داخلی در همکاری و مشارکت با خودروسازان خارجی و با استفاده از نیرو و توان قطعه سازان داخلی می توانند خودروهای جدید و متنوعی را تولید کنند

وی همچنین به همکاری جدید ایران  خودرو و پژو اشاره کرد و گفت :  با اجرایی شدن مشارکت ها و توافقاتی که با شرکتهای خارجی منعقد می شود ضمن اینکه بازار خودرو ایران رونق خواهد گرفت بلکه عرضه خودروهای جدید و متنوع  نیز می تواند در تعدیل قیمت و ارتقای کیفی خودروهای داخلی تاثیر بگذارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم همچنین مشکلات اقتصادی و رکود حاکم را بر وضعیت کنونی بازار خودرو موثر ذکر کرد و افزود : البته افت توان اقتصادی جامعه بر بسیاری از بازارها من جمله بازار صنعت خودرو تاثیر گذاشته است .

بیگلری تصریح کرد : قطعا با افزایش تولید داخل و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی در کشور بسیاری از مشکلات ناشی از رکود اقتصادی رفع خواهد شد و نه تنها بازار خودرو بلکه بسیاری از بخش های تولیدی و صنعتی رونق خواهد گرفت .

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات سال گذشته دولت که با هدف رفع رکود و تقویت مالی متقاضیان خرید خودرو صورت گرفت ، تصریح کرد  : هر چند بسیاری از نمایندگان دوره قبل  با این اقدام دولت مخالف بودند اما به عنوان یکی از اعضای کمیسیون صنایع در مجلس نهم معتقدم در شرایطی که این تسهیلات با استقبال مردم مواجه گردید چرا نباید ادامه یابد .

وی گفت :  البته اینکه توان خرید مردم افزایش یابد قطعا بهتر از اختصاص وام خرید خواهد بود از این رو مجلس دهم  و دولت باید فکری برای افزایش توان خرید مردم نمایند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: