جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 خرداد 1395     
ساختمان شیشه‌ای در هنگ‌کنگ

شرکت MVRDV در هلند اخیرا پروژه غیرمعمولی را در هنگ‌کنگ به پایان رسانده که تمام بخش‌های آن از شیشه ساخته شده است.

خبرگزاری ایسنا: ساختمان "خیابان 133 وای ییپ" از دیوار‌ها، کف و میزهای شیشه‌ای برخوردار است و فضای اداری را ارائه می‌دهد که هیچ چیز در آن پنهان نیست.

به گزارش  Inhabitat، اگرچه معماری شیشه‌ای چیز تازه و عجیبی نیست، اما این ساختمان برای دستیابی به شفافیت، محدودیت‌ها را کنار گذاشته است. تمام دکورهای غیرضروری در این ساختمان حذف شده و از رنگ سفید، شیشه و فولاد ضدزنگ در آن استفاده شده تا تصور بیشتری از فضای داخلی نسبت به آنچه واقعا قابل مشاهده است، ارائه شود.

ساختمان شیشه ای
 

در ساختمان اداری MVRDV، موسیقی از درون بلندگوهای احاطه شده با شیشه پخش می‌شود و رایانه‌ها بر روی پایه‌های شیشه‌ای قرار گرفته‌اند. آسانسورهای شیشه‌ای از میان شفت‌های شیشه‌ای حرکت می‌کنند و حتی پله‌های خروج اضطراری نیز درون محفظه‌ای از شیشه ضدآتش قرار دارند.

ساختمان شیشه ای
 

شرکت MVRDV همچنین پنجره‌های بزرگتری را در نمای عقب ساختمان طراحی کرده که فضای داخلی را پرنور می‌کنند. سه طبقه نخستین این ساختمان به فروشگاهها و رستوران‌ها ارائه خواهد شد و فضای پشت‌بام نیز برای افرادی که در داخل ساختمان کار می‌کنند، قابل دسترس است.

در این ساختمان از حدود 17 درصد انرژی کمتری نسبت به میانگین ادارات هنگ‌کنگ استفاده می‌شود. همچنین این سازه به 15 درصد برق کمتر در زمان اوج مصرف نیاز دارد. از دیگر ویژگی‌های این ساختمان می‌توان به پنجره‌های با نشر حرارت کم و تهویه مکانیکی و سیستم تهویه هوای کارآمد اشاره کرد.

ساختمان شیشه ای




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: