جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 خرداد 1395     
اجرای طرح «یه لقمه مهربونی» در فروشگاه های شهروند و ایستگاه های مترو

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان گفت: برنامه های امسال با رویکرد فقرزدایی، ارتقای سطح مشارکت های اجتماعی و تقسیم شادی شهروندان با مددجویان در قالب پهن کردن سفره های افطار در محلات فقیرنشین اجرا می شود.

 

فرزاد هوشیار پارسیان ضمن بیان این مطلب با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «یه لقمه مهربونی» در ماه رمضان گذشته اظهار داشت: استقبال خوب شهروندان و تاکید مدیریت شهری بر امر فقرزدایی موجب شد تا امسال برنامه های مربوط به ماه مبارک رمضان به طور گسترده تر در سطح شهر برگزار شود.

وی با بیان اینکه طی ماه های گذشته نیازمندان و یک سری از محلات فقیرنشین یا به عبارتی کلونی های خانواده های فقیر در تهران شناسایی شده اند، گفت: پیش بینی کرده ایم تا در این کلونی های آسیب که مختصات آن ها به طور کامل در نقشه امایش فقر تهران نشسته است، سفره های افطاری را با مشارکت خیرین و حضور فیزیکی این افراد پهن کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با یادآوری روش های جمع آوری کمک برای برپایی سفره های ماه رمضان تصریح کرد: در این طرح یک سری از مناطق برخوردار همچون منطقه 1، 2، 3، 5 و 22 به عنوان مناطق معین تعیین شده اند و از آن ها خواستیم تا از طریق مجمع خیرین که در محلات و مناطق فعال هستند با رستوران ها و تالارها برای برپایی سفره های افطاری هماهنگی به عمل آورند.

هوشیار افزود: درواقع هر یک از رستوران داران در صورت تمایل می توانند با همکاری و هماهنگی سازمان خدمات اجتماعی سفره های افطاری را در محلات فقیرنشین برپا کنند.

وی ارتباط با کانون ها و سازمان های مردم نهاد محلی را از دیگر روش های کمک رسانی به محلات فقیرنشین معرفی و بیان کرد: مدیریت شهری به منظور دسترسی افراد نیازمند به سفره های افطاری 20 کانتر یه لقمه مهربونی را در فروشگاه های شهروند و برخی از ایستگاه های مترو مستقر کرده است. شهروندان نیز با مشارکت در این طرح و پرداخت هزینه بسته های افطاری می توانند در برنامه حمایت از نیازمندان نقش ایفا کنند.

به گفته مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی تلاش بر این است تا هر شب سفره های افطاری در محلات فقیرنشین برپا شود البته تحقق این هدف به میزان مشارکت شهروندان هم باز می گردد.

هوشیار همچنین با تاکید بر تفاوت های این دوره از برنامه های ماه رمضان عنوان کرد: امسال با همکاری یکی از موسسات خیریه اطلاعات جامع در مورد سفره های افطاری در دو سایت سازمان خدمات اجتماعی به آدرس www.hami.tehran.ir و سایت موسسه فاندوران در معرض دید عموم قرار می گیرد. از این طریق علاقه مندان می توانند اطلاعات تعداد افرادی که تحت پوشش قرار می گیرند و تعداد سفره های افطاری که در محلات پهن می شود را دریافت کنند.

وی گفت: علاوه بر این، شهروندان از طریق سامانه 4379 می توانند تقاضای خود را برای خرید هر بسته افطاری به مبلغ 10 هزار تومان اعلام کنند و در کنار نیازمندان بر سر سفره افطار بنشینند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: