جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 خرداد 1395     
معمای جنایت‌های مرد ژله‌ای چگونه کشف شد؟

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: شناسایی مرد ژله‌ای براساس آزمایش DNA در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس انجام شد.
 میزان: حکم اعدام مرد ژله‌ای به اتهام افساد فی الارض و تجاوز به عنف 16 خرداد ماه در ملاءعام و در شیراز اجرا شد.

این فرد به اتهام افساد فی الارض و ایجاد ناامنی به طور گسترده در سطح شیراز از طریق ورود به عنف شبانه به منازل، تعداد زیادی از شهروندان و هتک حرمت نوامیس و تجاوز به اعدام محکوم شد.

شگرد کاری متهم که به مرد ژله‌ای معروف است به این گونه بود که از 12 شب تا 5.30 بامداد به صورت پنهانی وارد منازل مردم می‌شده و اعمال شوم خود را اجرا می‌کرده است. این متهم اظهار کرده است که 100 مورد ورود غیرقانونی به منزل داشته است.

دکتر غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در رابطه با معماهای کشف شده از این پرونده در پزشکی قانونی اظهارکرد: پیرو درخواست پلیس آگاهی فارس، مدارک مربوط به پرونده‌های تجاوز به عنف سریالی به آزمایشگاه سرولوژی و ژنتیک پزشکی قانونی استان فارس ارجاع و مورد بررسی‌های تخصصی و آزمایش های تکمیلی قرار گرفت.

وی گفت: در شناسایی با روش‌های پیشرفته تخلیص افتراقی DNA، الگوی کامل ژنتیکی یک فرد مذکر به دست آمد و پس از بررسی بر روی چندین نمونه ارسالی مبنی بر تجاوز مشخص شد که الگوی ژنتیکی بدست آمده از تمامی نمونه‌های دریافتی متعلق به یک فرد است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه الگوی ژنتیکی هر شخص منحصر به فرد است، از پلیس آگاهی فارس درخواست شد تا مظنونین را جهت مطابقت با الگوی بدست آمده، به آزمایشگاه معرفی کنند.

غلامزاده ادامه داد: بدنبال معرفی مظنونین به آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس و در پی تلاش پرسنل این آزمایشگاه، نتیجه تایید مطابقت کامل الگوی ژنتیکی یکی از این افراد با الگوی ژنتیکی بدست آمده از چندین نمونه دریافتی در کمترین زمان ممکن به پلیس آگاهی فارس اعلام شد.

وی همچنین گفت: پس از شناسایی قطعی این فرد توسط آزمایشگاه ژنتیک، وضعیت روحی-روانی وی  در کمیسیون‌های روانپزشکی این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که سلامت کامل روحی و روانی این فرد تایید شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: