جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 خرداد 1395     
آمادگی مجلس دهم به منظور تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی  و متقاضی عضویت در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توسعه حمل و نقل عمومی گفت: به طور نسبی در حوزه خطوط ریلی و مترو موفقیت های مناسبی را در تهران شاهد بوده و هستیم، با توجه به جمعیت میلیونی که روزانه توسط مترو جا به جا می شود اگر این میزان مسافر روی زمین باشند از لحاظ ترافیکی قطعا شهر قفل می گردد.

سید علی ادیانی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، اظهار داشت: وضعیت فعلی حمل و نقل عمومی در شهر در مقایسه با نیازی که داریم فاصله دارد ولی باید قدرشناس اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است، باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بدون شک باید ناوگان حمل و نقل عمومی از ناحیه دولت و هم در حوزه قانون گذاری باید توسط مجلس حمایت شود البته در قانون بودجه 94 و 95 در سنوات گذشته جنبه های حمایتی خوبی را در بحث حمل و نقل عمومی داشته ایم.

این نماینده دوره دهمی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی در بحث کاهش سوخت تکالیفی به عهده وزارت نفت گذاشته شده که در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و بهسازی تولیدات در حمل و نقل عمومی در ناوگان عمومی در بحث کاهش مصرف سوخت و مصرف انرژی تأثیر به سزایی دارد.

ادیانی با اشاره به بحث ترافیک در شهر خاطرنشان کرد: حقیقتا چنانچه بخواهیم ترافیک را حل کنیم چاره ای جز تشویق مردم و روی آوری به مجموعه وسایل و استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی نداریم و از طرف دیگر قطعا باید اعتبارات لازم را برای تجهیز و تهیه مجموعه ترابری حمل و نقل عمومی أعم از اتوبوس، مینی بوس، تاکسی ،مترو... فراهم نماییم.

وی در ادامه افزود: همه این خواسته ها و ملزومات تنها از عهده شهرداری برنخواهد آمد وقطعا دولت باید به شهرداری ها کمک نماید و مجلس نیز برای تدوین قوانین لازم جهت تسهیل در ایجاد وسائط حمل و نقل عمومی توسط شهرداری ها و دیگر نهاد های ذیربط اقداماتی انجام دهد.

ادیانی در جاتمه بیان کرد: مجلس باید بعد حمایتی و تقویتی ناوگان عمومی حمل و نقل را افزایش دهد و به اعتقاد بنده مجلس دهم این آمادگی را دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: