جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 خرداد 1395     
دانشیار دانشگاه علم و صنعت تأكيد كرد:
نظر مردم به خودروهای داخلی مثبت نیست

 

به گزارش شهرداری نیوز، دانشیار دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت با اعلام اين كه تا زماني كه استفاده از تكنولوژي هاي روز دنیا در صنعت خودرو عملياتي نشود، عقب ماندگي حاكم بر اين صنعت همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: خودروسازان بايد به دنبال كسب تكنولوژي هاي نو، افزايش كيفيت توليدات و عرضه محصولات جديد باشند.

دکتر بهروز مشهدي افزود: هر چند به نظر مي رسد با حضور شركت هاي اروپايي در ايران، بازار كشور از خودروسازان داخلي گرفته خواهد شد اما شرط 40 درصد داخلي سازي و 30 درصد صادرات از محل توليدات مشترك، شروط خوبي براي شروع همكاري با خودروسازان اروپاست.

وي با اشاره به اين كه كيفيت، مهم ترين نكته در توليد خودروست كه مي‌تواند در صادرات خودرو مؤثر واقع شود، اظهار كرد:    در سال‌هاي اخير، فرصت‌هاي توسعه و رشد صنعت خودرو از دست رفت و البته بايد به خودروسازان براي عبور از بحران، فرصت مجدد داده شود.

دکتر مشهدي با بيان اين كه مشتري خودرو، طالب خودروي با كيفيت و استاندارد است، تصريح كرد: واقعيت اين است كه مصرف كنندگان ايراني، نظر مثبتي نسبت به خودروهاي داخلي ندارند و معتقدند كه قيمت اين خودروها در مقايسه با كيفيت آنها بسیار بالاست.

اين دانشیار دانشگاه علم و صنعت در پايان با تأكيد بر اين كه تكنولوژي برخي از خودروهايي كه هم ‌اكنون در کشورمان توليد مي شوند، بسيار قديمي است و نبايد با قيمت هاي فعلي عرضه شوند، خاطرنشان كرد: مشكلات مالي خودروسازان در سال هاي اخير، موجب ايجاد جوّ بي اعتمادي به آنها شده و برای آن که اين فضاي بي اعتمادي از بين برود، باید تيراژ توليد افزايش و قيمت خودرو كاهش يآبد.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: