جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 خرداد 1395     
هر وعده افطار چقدر تمام می‎شود؟

اگر چه این روزها بازار از رونق افتاده و هنوز رکود قدرتنمایی می کند اما یک حساب سر انگشتی نشان می دهد هزینه سفره افطاری یک خانواده چهار نفره با وجود رکود بازار میلیونی است.
 خبرگزاری میزان: تنها یک روز به آغاز ماه رمضان باقی مانده است و بازار این روزها حال و هوای جدیدی به خود گرفته است. هنوز رکود در بازار حاکم است و فروشندگان سعی  می کنند با تخفیفات چشمگیر کالاهای خود را به فروش برسانند اما این تخفیفات نیز نتوانسته تغییری در شرایط ایجاد کند.

بر اساس این گزارش در حالیکه مسئولان خبر از آرامش در بازار و انباشت کالا در انبارها را می دهند قیمت برخی از کالاهای پر مصرف مانند زولبیا و بامیه و آش و حلیم افزایش یافته است. بر این اساس بنا به گفته رئیس اتحادیه قنادان تهران امسال هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک به قیمت 11 هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین محمدی رئیس اتحادیه آش و حلیم  گفت: هر کیلو حلیم ساده در آستانه ماه رمضان 11 هزار تومان و هر کیلو حلیم با مخلفات به قیمت 12 هزار تومان به فروش می رسد.

وی افزود :هر کیلو آش شله قلم کار به قیمت 12 هزار تومان و هر کیلو آش رشته  با مخلفات به قیمت 10 هزار تومان و هر پرس آش و حلیم با قیمت 7 هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین  مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به این که هنوز خرمای جدید برداشت نشده و خرماهای موجود در بازار خرمای سال گذشته است گفت: هر کیلو خرما به قیمت هشت تا 9 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

وی از افزایش قیمت میوه های پر مصرف در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت برخی میوها مانند هندوانه، ملون، طالبی، خیار و گوجه با افزایش کمی همراه است.

گزارش میدانی خبرنگار میزان حاکی از آن است که اگر چه این روزها بازار تخفیف کالاهای پر مصرف در ماه رمضان داغ است اما افزایش هزینه ها موجب شده تا هزینه یک سفره افطاری 4 نفره با افزایش قیمت نسبت به سال گذشته همراه باشد.

با احتساب چهار پرس آش یا حلیم به قیمت 28 هزار تومان، یک قالب پنیرخامه ای 400 گرمی به قیمت شش هزار و 500 تومان، دو بسته خامه 100 گرمی به قیمت دو هزار و 600 تومان، یک قالب کره 100 گرمی به قیمت دو هزار و 200 تومان، یک بطری شیر به قیمت دو هزار و 500 تومان، دو عدد نان سنگگ به قیمت دو هزار تومان و نیم کیلو خرما به قیمت چهار هزار تومان و نیز با احتساب قیمت میانگین 10 هزار تومان برای چای، قند، شکر، سبزی، آبلیمو، خاکشیر و گردو می توان گفت هزینه یک سفره افطار ساده بدون احتساب وعده شام نزدیک به 57 هزار تومان می شود.

این گزارش می افزاید اگر 30 روز ماه رمضان در نظر گرفته شود هزینه سفره افطاری یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن وعده شام یا سحر نزدیک به یک میلیون و 734 هزار تومان می شود و اگر در سفره افطاری که وعده شام برای آن تدارک دیده شده باشد با توجه به قیمت برنج، روغن، گوشت و مرغ هزینه خوراک یک خانواده شاید در ماه نزدیک به سه میلیون تومان برسد.

این در حالی است که دستمزد کارگران برای سال جاری نزدیک به 850 هزار تومان در نظر گرفته شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: