جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 خرداد 1395     
سطح مستحدثات بوستان ولایت 15درصد و 85 درصد آن فضای سبز است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مشاور عالی شهردار تهران در امور زیربنایی از ارجاع طرح جامع و تفصیلی بوستان ولایت به کمیسیون ماده 5 برای بررسی و تصویب نهایی خبر داد و گفت: بررسی های ما نشان می دهد که بیمارستان هسته ای ولایت نخستین مرکز پرتو درمانی در خاورمیانه و آسیا خواهد بود.

چهارم آبان سال گذشته بود که تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت درخصوص ساخت نخستین مرکز درمانی فوق پیشرفته هسته ای در تهران ساخته شود که به این منظور محوطه داخلی بوستان ولایت که مساحت آن 300 هکتار است، در نظر گرفته شد، اما برای اجرای این طرح نیاز بود تا طرح جامع و تفصیلی پادگان قلعه مرغی سابق و بوستان ولایت فعلی توسط شهرداری تهران تهیه شود تا برمبنای آن محل ساخت این بیمارستان بدون اینکه به کاربری این فضای 300 هکتاری لطمه ای وارد شود، مشخص شود.

به اعتقاد سید مازیار حسینی؛ مهمترین مساله‌ای که در این میان باید به آن توجه داشت، این است که سطح اشغال و مستحدثاتی که در بوستان ولایت خواهیم داشت 15درصد بوده و 85درصد مابقی آن فضای باز و سبز است.

وی با اشاره به 4 کاربری ای که برای زمین های بایر بوستان ولایت در طرح جامع و تفصیلی در نظر گرفته شده است، افزود: در تدوین طرح جامع این فضا سطح و سطوح و عرصه ها تدقیق شدند. البته لازم به توضیح است که جانمایی  دهکده سلامت و بیمارستان فوق تخصصی هسته ای به دلیل اولویت ویژه ای که داشت در طرح تفصیلی مشخص شد. به عبارت ساده تر در نقشه بیمارستان سعی شد تا ماهیت دهکده سلامت مشخص شود، به این دلیل که باید ارتباط  این مرکز با بقیه فضاها و مستحدثات بوستان ولایت شکل می گرفت.

ایجاد شبکه ترافیکی بوستان 300هکتاری ولایت در زیر زمین

مشاور عالی شهردار تهران در امور زیربنایی  تدوین نقشه ترافیکی بوستان ولایت را یکی از کارهای مهم مدیریت شهری در فاز دو این بوستان دانست و ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا یک شبکه دسترسی زیرزمینی در این محدوده ایجاد کنیم به گونه ای که این شبکه باعث  دسترسی این بوستان به 4 بزرگراه در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران شود.

مازیار حسینی درباره این طرح توضیح داد: این شبکه ترافیکی قرار است تا از تراز منهای 6 به پایین ایجاد شود تا برای عبور و مرور به بوستان ولایت نیازی به ترافیک روسطحی نداشته باشیم. از همه مهمتر اینکه این رینگ کمک می کند تا شبکه بزرگراهی شرق به غرب و شمال به جنوب تهران در آنجا به هم وصل شوند.

وی با بیان اینکه اکنون سازمان مشاور معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران روی این پروژه در حال کار است، بیان کرد: طبق پیش بینی هایی که کرده ایم قرار است تا هر یک از ذون های بوستان ولایت دو ورودی و دو خروجی  داشته باشند. به عبارت دیگر وقتی وارد رینگ دسترسی زیرزمینی بوستان ولایت می شویم، به راحتی از زیر زمین می توان وارد ذون های مختلف بوستان شد و از همه مهمتر از امکانات پارکینگ های زیرزمینی استفاده کرد و برای استفاده از قسمت های مختلف بوستان به روی زمین آمد.

حسینی با تاکید بر اینکه هیچ گونه تردد با خودرو در محوطه 300 هکتاری انجام نخواهد شد، یادآور شد: اما برای رفع نیاز در روی سطح به دنبال راه اندازی تراموا هستیم. درواقع با توجه به اینکه یکی از ایستگاه های خط 3 در این محدوده وجود دارد در نتیجه می توانیم  جمعیت را از این خط برای ورود به بوستان ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه این رینگ ترافیکی به هیچ وجه ربطی به رینگ بیرونی بوستان ندارد، تاکید کرد: تمامی این تغییرات در محدوده داخلی بوستان ولایت که اکنون با فنس از رینگ بیرونی که بوستان ولایت نام دارد، جدا شده است و تحت عنوان باغ شهر ولایت انجام خواهد شد.

سید مازیار حسینی با اشاره به اینکه  فاز اول احداث بیمارستان فوق تخصصی هسته ای تهیه و به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده است، گفت: تنها موضوعی که اکنون در حال پیگیری آن هستیم،  استفاده از تجهیزات هسته ای است که قرار است در این بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد. اکنون این موضوع را با سازمان انرژی اتمی دنبال می کنیم. به همین منظور سفری با نمایندگان سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت از بیمارستان فوق تخصصی کشور اتریش داشتیم تا بهتر بتوانیم برنامه ریزی کنیم.

مشاور عالی شهردار تهران با بیان اینکه بیمارستان هسته ای در ضلع شرقی بوستان ولایت که بیشتر در دید مردم است، ساخته خواهد شد؛ افزود: این بیمارستان، یک بیمارستان فوق تخصصی ارجاعی است. در واقع بیماران از طریق پزشکان متخصص برای انجام درمان های فوق پیشرفته به این مرکز ارجاع داده می شوند. این بیمارستان در عمق باغ شهر ولایت قرار دارد و تمامی پذیرش ها و حرکت آمبولانس ها نیز از رینگ زیرزمینی انجام می شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: