جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 خرداد 1395     
امروز خطر اصلی برای ما انکار دین توسط برخی از از تمدن ها نیست

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران گفت: امروز وقتی نگاهی به تمدن‌ها و فرهنگ های مختلف می کنیم در ذهن ما این فکر ایجاد می شود که آن ها انکار دین می‌کنند و این مسئله را خطر بزرگ بدانیم، در حالی که خطر اصلی امروز برای ما انکار دین نیست که آن‌ها انجام می‌دهند.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در آیین افتتاح نمایشگاه شمیم وحی که صبح امروز ( یکشنبه ) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: فضای مناسب کشور حاصل مجاهدت‌های امام خمینی (ره) و خون های ریخته شده شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است که قطعاً اگر این‌ها نبودند چنین فضایی برای من و شما فراهم نمی‌شد.

وی افزود: امروز ما در سایه یک نظام اسلامی که در رأس آن یک فقیه مجتهد جامع‌ الشرایط قرار دارد، زندگی می‌کنیم که این نعمتی بزرگ برای ما به شمار می‌آید.

شهردار تهران گفت: باید تأکید کنم که بعد از مجاهدت‌ها و ایثارگری رزمندگان و شهدا، فضای قرآنی کشور را مدیون رهبری معظم آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) هستیم که ایشان به عنوان یک مبارز دوران قبل انقلاب اسلامی و روحانی مبارز، علم و فرهنگ قرآنی را که شامل روخوانی قرآن، پایه گذاری در جامعه قرآنی، تفکر و تدبر در اندیشه قرآنی را ترویج دادند.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری تهران 3 موضوع را در رأس کارها و فعالیت فرهنگی خود قرار داده است بیان کرد: در همین راستا هر فعالیتی که انجام می‌دهد موضوع قرآن، نماز واذان باید در آن ها تبلور داشته و دیده شود و اگر هرجا این اتفاق نیافتد نشانگر ضعف مدیریتی است.

وی افزود: بحث مسجد محوری، تفکر مسجدی و رویکرد خانواده محوری از جمله موضوعاتی بوده است که نباید فراموش شود و به حوزه مدیریتی و توان مدیریتی بستگی دارد.

شهردار تهران گفت: این موضوعات می‌تواند در شورای عالی قرآنی شهرداری تهران هم در حوزه معنایی و هم در حوزه پشتیبانی و برنامه‌ای مطرح شود.

قالیباف تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که در بعضی امور نگرش‌های و روش‌هایمان را تغییردهیم که موجب پیشبرد اهداف و فائق آمدن بر برخی مسائل و مشکلات می‌شود.

وی افزود: امروز وقتی نگاهی به تمدن‌ها و فرهنگ های مختلف می کنیم مخصوصاً تمدن‌های غیر‌اسلامی و غیر فرهنگ قرآنی ممکن است در ذهن ما این فکر ایجاد شود که آن ها انکار دین می‌کنند و این مسئله را خطر بزرگ بدانیم در حالی که خطر اصلی امروز برای ما انکار دین نیست که آن‌ها انجام می‌دهند.

شهردار تهران در ادامه گفت: نگرانی ما در اصل آنجایی است که افکار و خرده فرهنگ‌هایی تحت تاثیر آن‌هایی که دین را انکار می‌کنند، قصد دارند دین را یک امر شخصی کنندکه این خود چالش بزرگ است.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: