جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 خرداد 1395     
يك اقتصاددان با انتقاد از ورود خودروهاي بي كيفيت و نا ايمن چيني به ايران:
چيني ها خودروهايي را كه نمي توانستند به هيچ كشوري بفروشند به ايران فروختند

به گزارش شهرداری نیوز، يك اقتصاددان با اعلام اين كه خودروسازان چيني با در نظر گرفتن منافع خود نسبت به حضور در كشورمان اقدام كرده ‌اند، گفت: اين در حالي است كه از محصولات با كيفيت و مطرح چيني در بازار خودروي ايران خبری نيست.

دكتر جمشيد پژويان افزود: اين كه برخي با ادعاي اين كه چين در دوران تحريم با ايران با انعطاف برخورد كرد، اكنون نیز ايران بايد با چين منعطف باشد، بسيار اشتباه است.

وي با اشاره به اين كه همواره تأمين منافع اقتصادي در بازار ايران برای چین تعيين كننده بوده، اظهار كرد: چيني‌ ها آن بخش از خودروهاي توليدي شان را كه نمي توانستند در هیچ یک از بازارهاي اروپایی و آمريكایی و حتي در كشورهاي آسيایی و خاورميانه بفروشند را به ايران فروختند.

دكتر پژويان با بيان اين كه مونتاژ خودروهاي غير ايمن و بي كيفيت چيني در كشورمان بيانگر سودجويي بعضي خودروسازان ايراني است، تصريح كرد: شركت هاي خودروساز كشورمان به جاي آن مي توانستند از طریق ارتباط مناسب با دانشگاه ها و استفاده اصولی از اطلاعات فنی و تخصصی دانش آموختگان ايرانی، شرايط بهتري را براي صنعت خودرو به ارمغان بيآورند.

وي با اشاره به اين كه برخي خودروسازان بدون توجه به منافع ملي ايران و صرفاً با در نظر گرفتن منفعت اقتصادي كوتاه مدت خود، محصولات بدون كيفيت و نا ايمن چینی را به ايران منتقل نمودند، اظهار كرد: البته در شرايط پسا تحريم قرار بود خودروسازان به نام و درجه يك بين المللي در ايران سرمايه گذاري مشترك كنند که اين اتفاق به هر دليلي روي نداده است.

اين استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي در پايان با تأكید بر این كه ناكامي در به واقعيت پيوستن روياي يك تحريم، باعث شد تا دو باره خودروسازان براي حفظ منافع خود و بدون در نظر گرفتن منافع ملي، دست به كار شده و راه ورود خودروهاي چيني به بازار را هموار كنند، خاطرنشان كرد: اين فرآيند اقتصادي هرگز به منفعت اقتصاد ملي ایران نيست.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: