جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 خرداد 1395     
تا زمانی که توزیع درآمد ناعادلانه است، اوضاع صنعت خودرو به شرایط منطقی نخواهد رسید

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،  یک نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه باید آسیب شناسی جدی در حوزه صنعت خودرو صورت گیرد، گفت : باید  به کمک مرکز پژوهش های مجلس شورای سلامی و سایر فعالان اقتصادی در صنعت خودرو ، تهدید ها ،فرصت ها و  نقاط قوت و ضعف این صنعت بررسی و مشخص شود قطعا آن زمان می توان متناسب با شرایط موجود اقدامات لازم در حوزه قانون گذاری ،نظارت و ایجاد محیط مناسب در صنعت خودرو را فراهم نمود.

هادی قوامی تمرکز تقاضا و توزیع عادلانه را درآمد دو مسئله در تغییر شرایط فعلی صنعت خودرو ذکر کرد و افزود : قطعا توجه به این دو نکته مهم می تواند تاثیر زیادی در صنعت و بازار خودرو داخل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تقاضای داخلی و خارجی را به سمت صنعت خودرو معطوف نمود تصریح کرد : با تمرکز نیاز بازار داخل به تولیدات داخلی و جذب بازار کشورهای اطراف و منطقه ، شاهد شرایط بهتری در بازار و خودروسازی کشور خواهیم بود.

نماینده مردم اسفراین همچنین توزع ناعادلانه درامد در کشور را مشکل مهمی در شرایط کنونی بازار دانست و گفت : تا زمانی که شاهد توزیع عادلانه  درامد در کشور نباشیم طبعا اوضاع صنعت خودرو نیز به شرایط منطقی و مناسبی نخواهد رسید.

قوامی افزود : قطعا مجلس دهم می تواند نقش مهمی در این زمینه و توزیع عادلانه درامد در کشور داشته باشد.

وی همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از برندهای متنوع و جدید خارجی  را در تغییر بازار کنونی خودرو موثر ذکر کرد و اظهار داشت : باید خودروسازان داخلی به خصوص دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به حضور سرمایه گذار خارجی و ارائه محصولات جدید و متنوع تلاش بیشتری نمایند تا بازار از وضعیت فعلی خارج شده و بتوان به شرایط مطلوبی در این صنعت دست یافت.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس نهم در ادامه با اشاره به طرح مسائلی مختلفی در خصوص بازار خودرو ایران گفت : بازار خودرو ایران را  نه می توان انحصاری دانست و نه رقابتی ، ضمن اینکه برای دستیبابی به بازار رقابتی باید همچنان از این صنعت حمایت کرد مساما با کاهش تعرفه ها نمی توان به بازاری رقابتی دست یافت بلکه ممکن است باعث تعطیلی این صنعت شود.

قوامی افزود : هر چند نباید حمایت پیوسته ای از این صنعت بدون ایجاد تغییر در افزایش کیفیت و بهره وری از صنعت خودرو وجود داشته باشد ضمن اینکه  باید از شرایط رقابتی استفاه کرد تا خودروسازان نیز تحرکی در این حوزه ها داشته باشند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: