جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 خرداد 1395     
70 درصد جمعیت کشور در 80 شهر ساکن هستند

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،  قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد در راستای کاهش هزینه‌های شهری در شهرداری‌ها، گفت: شهرداری‌ها به دلیل گستردگی وظایف و نوع رسالت خود باید به نهادهای اجتماعی تبدیل شوند.

 

خلیل راحتی در نشست تخصصی مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های کشور که به میزبانی یزد برگزار می‌شود، با اشاره به نقش مدیریت شهری در توسعه بیش از پیش جوامع، در این رابطه یادآور شد: در حال حاضر بیش از 70 درصد از کل جمعیت کشور شهری و کمتر از 30 درصد روستایی هستند.

وی از ثبت یک‌هزار و 200 شهر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورمان خبر داد و اعلام کرد: این در حالی است که قریب به 70 درصد جمعیت کل کشور نیز در 80 شهر سکونت دارند.

راحتی ‌در ادامه بحث شهر و شهرنشینی را از دغدغه‌های ذهنی مسئولان کشور خواند و تاکید کرد: البته نوع برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مسئولان، عامل اصلی تمایل اقشار مختلف جامعه به شهرنشینی و کاهش جمعیت روستاهاست.

وی تغییر الگوی مصرف و سبک زندگی شهری را از مشکلات امروز شهرنشینی عنوان کرد و در این رابطه گفت: متاسفانه ترویج فرهنگ شهرنشینی، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

راحتی در بخش دیگری از سخنانش در مورد ضرورت مدیریت هزینه‌های شهری در شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: خودکفایی، چابک‌سازی، افزاش بهره‌وری نیروهای موجود و هوشمندسازی،‌ از جمله راهکارهای کاهش هزینه‌های شهری در شهرداری‌ها است.

وی کاهش هزینه‌های شهری را از جمله راه‌های افزایش درآمد در شهرها دانست و متذکر شد: موضوع هوشمند‌سازی به منظور افزایش نظارت و تغییر رویکرد در راستای کاهش هزینه‌های شهری، یک ضرورت در مقوله‌ی مدیریت شهری شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

قائم مقام سازمان شهرداری‌های کشور با اشاره به افزایش انتظار مردم از مدیران شهری نیز گفت: توجه به انتظارات اقشار مختلف جامعه درحوزه‌های عمرانی، سلامت عمومی و ایجاد منظر اسلامی شهرها مورد تاکید است.

وی به نقش شهرداری‌ها در توسعه شهری نیز اشاره و اضافه کرد: شهرداری‌ها به دلیل گستردگی وظایف و نوع رسالت خود باید به نهادهای اجتماعی تبدیل شوند.

راحتی در پایان نیز ارزیابی و بررسی مصوبات شوراهای شهر در راستای رفع مشکلات مردم را از الزامات مدیریت شهری در کشور خواند و تاکید کرد: مصوبات باید در راستای ارائه خدمات بهتر، بیشتر و کارگشاتر به اقشار مختلف جامعه باشد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: