جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 خرداد 1395     
کمک 42 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به مساجد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران از کمک 42 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران به مساجد در سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده در همایش سراسری علما و ائمه جماعات مساجد تهران گفت: در سال گذشته 42 هزار میلیارد تومان به مساجد کمک کردیم در حالی که نیاز مساجد تهران رقمی بیش از هزار میلیارد تومان است. بر همین اساس تلاش کردیم در هر مناسبتی به مساجد کمک کنیم.

وی افزود: در آستانه شروع ماه مبارک رمضان هدیه‌ای برای مساجد در نظر گرفتیم که طی روزهای آینده به آنها تقدیم خواهد شد. بسیاری از ائمه جماعات اعلام کردند که هیچ نهادی در موضوع اعتکاف به مساجد کمک نمی‌کند اما شهرداری تهران برای اعتکاف به هر مسجدی یک میلیون تومان کمک کرد. در حالی که حدود 400 مسجد در تهران مراسم اعتکاف را برگزار می‌کردند.

وی تاکید کرد: اگر کسانی فکر کنند که خدمات شهرداری تهران به مساجد در جهت مقاصد سیاسی است، اشتباه کرده‌اند. قطعا چنین تصوری مسوولیت سنگینی به همراه دارد.

وی به کمک شهرداری تهران به 900 مسجد در جشن ولایت حضرت رسول اشاره کرد و افزود: تمام وجود شهردار تهران اخلاص به روحانیت است و تلاش می‌کنند که رهنمودهای مقام معظم رهبری را به طور کامل انجام دهند که مثال بارز آن آماده‌سازی 1400 هکتار ظرف مدت 25 روز برای احداث بوستان جنگلی یاس است.

وی ادامه داد: در روز طبیعت در 200 بوستان تهران نماز جماعت برگزار شد در طرح نسیم بهشت نیز در نقاط مختلف شهر مشاوره دینی ارائه شد همه این اقدامات حاکی از نگاه ویژه شهرداری تهران به فعالیتهای دینی است.

وی ادامه داد: در دهه غبارروبی مساجد قرار داریم بر همین اساس به شهرداری این مناطق اعلام شده است که سبد نیازهای شست و شوی مساجد را تامین و به مساجد تحویل دهند همچنین در جهت شست و شوی فرش‌ها و رفع ایرادات مساجد باید به مساجد کمک کنند.

وی تاکید کرد: تا کنون شهرداری تهران تنها در دو بحث تبیین فرهنگ ترافیک و تفکیک زباله‌ها از مبداء از ائمه جماعات مساجد یاری خواسته است اگر این کمک توسط ائمه جماعات انجام شود علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها قطعا در موضوع ترافیک نیز موجب حفظ جان انسانها خواهد شد؛ ضمن این که صرفه جویی در هزینه تفکیک زباله‌ها از مبداء می‌تواند در توسعه و آبادانی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: