جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 خرداد 1395     
پرداخت عوارض باید تبدیل به مسئولیت شهروندی شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران معتقد است پرداخت عوارض شهرداری و مالیات توسط مردم یک بحث فرهنگی است اما از سوی دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت به موقع این موارد فرهنگ سازی نشده است.

مهدی رزمی ضمن اشاره به جشنواره جایزه خوش حسابی شهروندان تهرانی که عوارض خود را به موقع پرداخت کرده‌اند گفت: برگزاری این جشن‌ها هم در راستای همین بحث است. ما از طریق این جشن‌ها به کل مردم ایران اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می‌کنیم.
رزمی با اعلام اینکه قبض‌های عوارض نوسازی و پسماند به تک تک خانه‌ها و اماکن اداری و تجاری می‌رسد افزود: اطلاع رسانی ما در واقع خانه به خانه و واحد به واحد انجام می‌شود. بنرهای محیطی نصب می‌کنیم. اطلاع رسانی محیطی می‌کنیم. حتی در تلویزیون هم تبلیغات داریم اما بعضی شهروندان همچنان اظهار بی اطلاعی می‌کنند.


مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در ادامه با ذکر این نکته که شاید شهروندان به همه تبلیغاتی که شهرداری در این زمینه می‌کند بی توجه باشند تاکید کرد: جا انداختن این مبحث کار امروز و فردا نیست. باید سال‌ها در این زمینه کار و تبلیغات کنیم تا به تدریج برای مردم جا به طور کامل جا بیفتد.
وی با اعتقاد بر اینکه برگزاری این جشن‌ها روی مردم تاثیر گذاشته است تصریح کرد: امسال پنجاه درصد مردم شهر تهران در این جشن مشارکت کردند. این نشان می‌دهد که عمدتا مردم مطلع هستند. اما همچنان باید روی بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در همه ابعاد کار کنیم.
رزمی با بیان اینکه باید همچنان روی بحث تبلیغات کار کنیم گفت: رسانه‌ها باید کمک کنند. خودمان در فضاهای مختلف کار کنیم تا مردم اطلاع کافی داشته باشند که عوارض چیست و آن را باید بایت چه چیزهایی بپردازند. این نکته باید تبدیل به یک مسئولیت شهری شود.
مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران برای تشویق مردم به پرداخت عوارض و مالیات در سال‌های آینده راهکارهایی ارائه داد. تبلیغات باید بیشتر و گسترده‌تر شود. تبلیغات ما به دلیل محدویت‌هایی که داریم کامل نیست. باید از شیوه‌های مختلف برای تبلیغات استفاده کنیم. راه‌های جدیدتر برای این کار پیدا کنیم.
رزمی با ذکر این نکته که اگر بتوانیم اطلاعات تلفن همراه شهروندان را داشته باشیم خاطرنشان کرد: سامانه‌های پیامکی اگر داشته باشیم می‌تواند کمک بزرگی برای تبلیغات در این زمینه باشد. کاری که چند سال قبل انجام دادیم و مردم هم استقبال کردند راه اندازی پورتال اینترنتی بود که در جشن خوش حسابی کسانی که از پورتال برای واریز عوارض خود استفاده کرده بودند دو برابر در قرعه کشی حساب شدند.


مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران درباره استقبال شهروندان از پورتال پرداخت عوارض گفت: سال 1393 که پورتال را راه انداختیم حدود سه درصد مردم از این درگاه استفاده کردند اما سال 1394 حدود 69 درصد مردم از این طریق عوارض خود را پرداخت کردند. این نشان می‌دهد که مردم دارند نسبت به قضیه حساس شدند.
رزمی در پایان گفت: سعی می‌کنیم با شیوه‌های مختلف این مشارکت را بیشتر کنیم و بتوانیم مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم اما از مردم هم خواهش می‌کنیم که شهروندان احساس مسئولیت کنند و مشارکت حداکثری خودشان را در اداره شهر خودشان با پرداخت عوارض نشان دهند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: