جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 خرداد 1395     
برگزاری جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی آموزش طرح تفکیک پسماند در تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، جلسه هماهنگی و ارزیابی آموزش طرح تفکیک پسماند در مبدا مناطق شهر تهران به میزبانی سازمان مدیریت پسماند با حضور مدیرعامل سازمان، مدیرکل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، روسای ادارات مدیریت پسماند و آموزش‌های شهروندی مناطق 22گانه، برگزار شد.

 

در این جلسه مدیرعامل سازمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، صرفه جویی و کاهش تولید پسماند را حجت شرعی توصیف کرد و افزود: شهروندان، شهرداری تهران را به طور معمول به عنوان یک نهاد خدماتی می شناسند؛ حال آن که مجموعه شهرداری برای تغییر این نگرش و تبدیل شدن به یک نهاد اجتماعی که مدنظر شهردار محترم تهران است، باید تمام تلاش خود را به کار گیرد.

دکتر جعفری در ادامه، با بیان اهمیت اجرای برنامه‌های آموزش تفکیک پسماند در مبدا ضمن یادآوری لزوم تنوع و جذابیت تولیدات و محصولات فرهنگی و کمک آموزشی، خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت‌های برون‌سازمانی نظیر سمن‌ها و شورایاری‌ها شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اختصاص اعتبار جهت خرید مخازن پسماند برای تمام مناطق، گفت: مطابق با ضوابط اعلام شده، ابتدا در شهرک‌های مسکونی محصور و سپس مجتمع‌های مسکونی بالای 50هزار خانوار، مخزن‌گذاری خواهد شد.

جعفری از ادارات مدیریت پسماند و آموزش‌های شهروندی مناطق خواست تا از موازی‌کاری بپرهیزند و در کنار هم به طور مشترک و با برنامه‌ای مشخص، اهداف آموزشی فرهنگی خود را همراه و همگام با اقدامات اجرایی و زیرساختی به نتیجه مطلوب برسانند.

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اجرای برنامه‌های کمپین "آسمان آبی زمین پاک"، تعامل درون سازمانی و الزام به اجرای آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آموزش در شهر تهران به صرف تلاش چند آموزشگر در هر منطقه، مطلوب و کافی نخواهد بود و باید به شکل هم‌آموز اجرا شود تا نتایج مناسب و قابل قبول را بدنبال داشته باشد.

علوی، معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش‌های شهروندی نیز ضمن ارائه گزارش ارزیابی عملکرد اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه به تحلیل و بررسی نتایج آن پرداخت و اعلام کرد: در سال 95 شاخص‌های ارزیابی به شکلی نوین و به صورت فصلی تدوین شده و دیدگاه های سازمان مدیریت پسماند در دستورالعمل سال جاری لحاظ خواهد شد.

لازم به ذکر است، برگزاری جلسات مشترک ادارات مدیریت پسماند و آموزش‌های شهروندی به صورت فصلی، برگزاری تورهای مشترک آموزشیِ مدیران محلات و شورایاری‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی متمرکز برای مدیران و مدرسان سرای محلات در مرکز آموزشِ تخصصی سازمان مدیریت پسماند از مصوبات این جلسه بود.

در پایان مقرر شد، سند راهبردی اداره کل آموزش‌های شهروندی مبنای برنامه‌ریزی در نظر گرفته شود و اداره آموزش‌های شهروندی متولی امور آموزشی در سطح مناطق 22گانه باشد. هم‌چنین تاکید شد هزینه‌های موردنیاز آموزش، از بودجه تبصره 37  (2 درصد فرهنگی) تامین شود.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: